מותג האופנה GANT מגיע לישראל

מותג האופנה GANT מגיע לישראל

מותג האופנה היוקרתי הבינלאומי GANT מגיע לישראל. חנות ראשונה של המותג בארץ תיחנך בקניון רמת-אביב. החנות שהוקמה בהשקעה של 2 מיליון שקל תשתרע על 150 מ"ר.


 


החנות היא חלק ראשון ברשת האופנה GANT שתוקם בארץ בשלבים, ותתחרה במותגי האופנה היוקרתיים טומי הילפיגר, ראלף לורן ואחרים. היזמים, אורי מונרוב (34) ושי לוי (33), קיבלו את הזיכיון למותג בארץ לאחר מו"מ עם החברה העולמית שנמשך למעלה משנה. יעד מכירות המותג בשנה הראשונה עומד על 10 מיליון שקל ואילו בשנה השנייה על 16 מיליון שקל.



מונרוב ולוי מגיעים עם ניסיון עשיר בתחום האופנה. מונרוב שימש בעשר השנים האחרונות כמנכ"ל פעילות חיים סקאל, ואילו לוי שימש בארבע השנים האחרונות כמנכ"ל המותג טומי הילפיגר בקבוצת סקאל.



המותג GANT נוסד באמריקה ב-1949 על-ידי ברנארד גאנט, שהיגר מאוקראינה לארה"ב, והוא משווק היום בכ-70 מדינות עם למעלה מ-360 חנויות. יצוין, שמרבית השווקים הם שווקים חדשים לאור ההתפתחות המואצת לה זוכה המותג בשנים האחרונות.



חברת GANT נסחרת בבורסה של שטוקהולם לפי שווי שוק של 648 מיליון דולר. מחזור המכירות של המותג הסתכם אשתקד ב-199 מיליון דולר ואילו הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-25 מיליון דולר.



התאחדות התעשיינים באירופה בחרה אשתקד במותג GANT כמותג השנה, והוא משמש גם כמלביש הרשמי של קבוצת הכדורסל ריאל מדריד מחוץ למגרש. מדובר במותג אופנה רחב, הכולל: ביגוד לנשים, גברים, ילדים ותינוקות; נעלים; מגוון רחב של אקססוריז לרבות תיקים, ארנקים, חגורות עניבות; שעונים, משקפי שמש ומשקפי קריאה; וכן, ציוד לבית לרבות מצעים, מגבות, כלי בית, צלחות, קערות, מסגרות לתמונות ועוד.



המותג מתחלק לשלוש קטגוריות עיקריות: אליוט גאנט (קו אלגנטי מחויט לגברים ונשים הנקרא על שם בנו של מייסד החברה), G.N.H (קו לבוש קז'ואל וקלאסי) ו-RUGGER (הקו האורבני האוניברסלי). כל קטגוריה מכילה את מגוון פריטי האופנה בחלוקה לאוכלוסיית היעד.



למותג שלושה קונספטים של חנויות. גאנט סטור, גאנט ספיישל סטור, וחנויות דגל בנות 600-700 מ"ר, המאגדות את כל הקטגוריות. החנות הנפתחת בקניון רמת-אביב תהיה בקונספט של גאנט ספיישל סטור, וכך גם החנות שתיפתח באילת במהלך 2008.


 


"אנחנו במו"מ לגבי שני מיקומים באילת, אבל נצטרך להמתין לנציג החברה העולמית שיגיע לאשר את המיקומים. אחד התנאים של החברה העולמית הוא שהמותג ישוכן בסמוך למותגי יוקרה בלבד", מסבירים מונרו ולוי.



לדברי היזמים, הם מבקשים במהלך 2008 "לבסס את המותג בארץ ולמעשה לשכפל ולהעתיק את ההצלחה שלו בעולם לשוק הישראלי". במהלך 2009, בכוונת היזמים לפתוח חנויות גם בירושלים, בצפון, בבאר שבע, וחנות נוספת בתל-אביב. הכוונה היא לנצל את רוחב המותג כדי לפתוח חנויות שונות לרבות חנויות נעליים, וחנויות לבית תחת השם "הום גאנט".



בשל יוקרתו של המותג, היזמים סבורים שהפוטנציאל בארץ עומד על כ-10 חנויות בלבד.
בנוסף לפיתוח הרשת החדשה, היזמים כבר החלו במכירה סלקטיבית של המותג בסיטונאות בחנויות, כך למשל בפקטורי 54. המכירה הסיטונאית תוגבל למכירה בחנויות המחזיקות מותגים יוקרתיים אחרים בלבד.