מכירות איקאה בשנת 2005: כמיליון שקל ביום

מכירות איקאה בשנת 2005: כמיליון שקל ביום

איקאה ישראל רשמה גידול שיא במכירות החנות מאז הקמתה. בשנת 2005 הגיע היקף המכירות של החנות ל-394 מיליון שקל – גידול של 12.8% לעומת שנת 2004, בה עמד היקף המכירות על 350 מיליון שקל. כך חשף שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל.


בשנת 2001 – שנת ההקמה – עמדו מכירות החנות על 211 מיליון שקל בתשעה חודשי פעילות.


לדברי גבאי, הצמיחה ב-2005 באה לידי ביטוי בכל תחומי הפעילות של איקאה, ואחד הבולטים בהם הוא תחום חדרי השינה, שרשם גידול של 25%. הרהיטים היוו בשנה זו כ-60% ממכירות החנות והיתר היו מכירות אביזרים. במהלך שנת


2005 ביקרו בחנות כ-2 מיליון איש, ומאז ההקמה פקדו את החנות כ-10 מיליון מבקרים.


בשנת 2006 תיערך החברה לפתיחת הסניף השני של איקאה בראשל"צ. הסניף ייפתח בהשקעה של 60 מיליון שקל על שטח של 30 דונם (הסניף בנתניה משתרע על שטח של 23 דונם). איקאה תקלוט 300 עובדים לקראת ההקמה הצפויה במהלך 2007.


במסגרת ההיערכות לפתיחת החנות השנייה והפיכתה של איקאה לרשת, משקיעה החברה בשיפור השירות ותשקיע 300 אלף דולר בשדרוג מערכות המרכזייה במטרה להוריד את זמן ההמתנה של הלקוחות על הקו משלוש דקות בממוצע לדקה אחת.  


החברה הודיעה, כי היא מאריכה את תקופת ההחזר של מוצרים ל-90 יום במקום 60 יום, כפי שהיה נהוג עד כה, תוך קבלת החזר כספי מלא. חידוש נוסף בתחום השירות הוא האפשרות להחזיר מטבח 30 יום לאחר שהורכב בבית הלקוח ולקבל עבורו החזר כספי.


גבאי יודע, כי מדובר במהלך שברובו תדמיתי ומעריך, כי היקף החזרות יעמוד על לא יותר מ-2% ממכירות המטבחים. החזרת המטבח תהיה כרוכה בתשלום – לקוח שיבקש לקבל שירות פירוק והובלה חזרה לחנות יתבקש לתשלום של 60 שקל למ"ר. "אני מעריך שזה ייתן ביטחון ללקוח שירצה לקנות מטבח. זו רכישה לשנים רבות וכשיש ללקוח ביטחון שהוא יכול להחזיר את המטבח הוא יעדיף לקנות בחנות שתתן לו את האפשרות הזו", אמר גבאי.


איקאה העולמית מונה 226 חנויות ב-33 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בשנת 2005 בכ-15.2 מיליארד אירו.