מכירות הוניגמן ב-2005: כ-250 מיליון שקל

מכירות הוניגמן ב-2005: כ-250 מיליון שקל

היקף המכירות של רשת חנויות האופנה הוניגמן הסתכם ב-126 מיליון שקל ב-6 החודשים הראשונים של 2005 – כך עולה מנתונים שחשפה רשת הוניגמן בעקבות בקשה לצו מניעה שהגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד כמה גורמים, שלטענתה מעתיקים ומזייפים את הקולקציה שלה. על פי הערכותיה, הוניגמן אמורה לסיים את 2005 עם היקף מכירות כפול – כ-250 מיליון שקל.


הוניגמן הגישה את בקשתה לצו מניעה זמני נגד החברות עדן פוסטר ולייף אינבסט וכן נגד דניאל סררו ואיש העסקים ג'יימס דידי. דידי, איש עסקים יהודי-צרפתי, רכש לפני כשנה את רשת הריהוט ובתי הקפה סטוק קפה, שנקלעה לקשיים, תמורת כ-7 מיליון שקל. בבקשה נטען כי המשיבים ייבאו והפיצו בישראל קולקציה מזוייפת המהווה העתק מדויק של בגדי הוניגמן. בית המשפט טרם החליט בבקשה.


הוניגמן ידועה כאחת החברות החשאיות בשוק בנוגע לנתוני הכנסותיה ממכירות. עם זאת, היא החליטה לחשוף מיוזמתה בבקשת הצו כמה נתוני מכירות מ-5 השנים האחרונות בחנויות הרשת ומותגיה בהם אופנת נשים, TNTוכן וירוס והוניגמן קידס.


מנתונים אלה עולה כי ב-6 החודשים הראשונים של 2005 עמד היקף מכירות של בגדי הנשים על כ-51 מיליון שקל. ההכנסות מחנוית TNTהיו בסכום כ-49 מיליון שקל. בגדי הילדים בחנויות הוניגמן קיד ווירוס הכניסו לרשת כ-26 מיליון שקל.


מהנתונים עולה עוד כי ב-2004 הסתכמו מכירות הרשת ב-234 מיליון שקל, לעומת 180 מיליון שקל ב-2003 ו-136 מיליון שקל ב-2002.


בבקשה חשפה הוניגמן את העובדה כי היא משקיעה סכומים ניכרים מתוך הכנסותיה לטובת פרסום ויחסי ציבור. ב-2003 השקיעה הרשת בפרסום מגוון מותגיה יותר מ-15 מיליון שקל; ב-2004 הושקעו בפרסום 17 מיליון שקל ואילו ב-2005 הושקעו עד חודש יוני יותר מ-8 מיליון שקל. הוצאות הפרסום מיועדות, בין היתר, לקמפיינים באמצעי התקשורת ובמדיות השונות וכן לקטלוגים, שלטי חוצות, תצוגות אופנה, שיפוץ ומיתוג חנויות הרשת.

מהבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד ירון לוין ושרה פרזנטי, עולה כי בסך הכל מונה הרשת 144 חנויות שכוללות את אופנת הנשים, הילדים, TNTאופנת נוער ואת מותג וירוס, שמתמחה בתחום גלישת גלים ונועד לספק מוצרים עדכניים במחירים נמוכים ממחירי הוניגמן קידס.