מסעדת Tike הטורקית פותחת סניף בישראל

מסעדת Tike הטורקית פותחת סניף בישראל






קבוצת אנשי עסקים מישראל וטורקיה תפתח בעוד כשבועיים את מסעדת Tike בבניין גב-ים בהרצליה פיתוח, בהשקעה של מיליון דולר.

Tike, הינה רשת מסעדות טורקית, המונה 12 סניפים בטורקיה, יוון, רוסיה, כווית ומעתה גם בישראל. סניפים נוספים מתוכננים בארה"ב ובמערב אירופה. מייסדי הרשת, מהמט עלי ואורחן טקין, מרחיבים את הרשת בשיטת זכיינות, כולל הסניף בישראל.

הזכיינים שותפים בחלקים שווים ומתחלקים לשלוש קבוצות: הראשונה, דב בר ובני הזוג רונן והדר מכניק; השנייה, מנשה כרמון איש עסקים מתחום הטקסטיל ; והשלישית, זוהר דבורין ודני פאיאנס, מבעלי חברת איסתא.

נותני הזכיינות הטורקים, שותפים אף הם במסעדה ומחזיקים בחלק שווה.

השותף רונן מכניק ישמש כמנהל המסעדה. לדבריו, המסעדה משתרעת על שטח של 520 מ"ר ומכילה 150 מקומות ישיבה. חלל המסעדה עוצב על ידי האדריכל ניר פורטל.

בעיצוב המשלב סגנון מודרני עם אלמנטים מסורתיים מטורקיה. "טקין, מבעלי הרשת, הוא גם השף. בימים אלה הוא בונה את התפריט המבוסס על המטבח הטורקי מאזור אדנה".

עוד לדבריו, הרעיון לפתוח סניף בארץ עלה בעקבות תגובות חיוביות שקיבלו מישראלים רבים שאכלו אצלם בטורקיה. הקשר עם חברי הקבוצה נוצר בשלב ראשון דרך מנשה כרמון, שהוא סועד שלהם שהחל לחפש שותפים להקמת המסעדה בארץ. אשתי ואני ננהל את המסעדה, היתר יהיו שותפים שקטים. במסעדה יועסקו 60 עובדים והיקף המכירות הצפוי בשנה הראשונה לפעילותה של המסעדה מעורך בכמה מיליוני שקלים".