ננדוס ישראל לא תוכל להשתמש בשם המותג

ננדוס ישראל לא תוכל להשתמש בשם המותג

רשת ננדוס ישראל לא תוכל להשתמש זמנית בשם המותג ננדוס. כך קבע היום (ד') השופט יהודה זפט, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שקיבל היום את בקשתה של חברת ננדוס אינטרנשיונל לצו מניעה זמני האוסר על ננדוס ישראל החזקות ועל בעלי ומפעילי מסעדות הרשת בארץ להמשיך ולהפעיל את המסעדות שברשותן תחת סימן המסחר ננדוס.
 
הצו קובע בנוסף, כי על ננדוס ישראל ייאסר השימוש בתפריטים, מפות, מרינדות או מתכונים שהם קניין רוחני של התובעת, הרשת העולמית.


בבקשת הצו, שהוגשה על-ידי עו"ד טל שפרנט ממשרד בויאר, זרנקין, רויזן, כותבות התובעות כי לקבוצת ננדוס אינטרנשיונל כ-800 מסעדות מזון מהיר לממכר עוף. באוגוסט 2005 רכשה ננדוס ישראל ממפעילת הרשת הקודמת בארץ, שנקלעה לקשיים, את הזכות להפעיל את מסעדות הרשת.
 
על פי הטענה, העברת הזכויות וההתחייבויות היתה מותנית בהסכמתה של רשת ננדוס העולמית. המפעילה החדשה ניהלה משא ומתן עם ננדוס העולמית אך הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע להשקעה הדרושה ברשת ותנאי ההפעלה. לפיכך, טוענת ננדוס אינטרנשיונל, מאז פקיעתו של הסכם הזיכיון המקורי ב-28 לפברואר 2006 מפעילה ננדוס ישראל את המסעדות לפי הסכמה המתחדשת מדי חודש בחודשו מצד הרשת העולמית.
 
הבקשה מתארת סעיפים רבים, מהותיים בהתקשרות עם מפעיל מקומי, להם לא הסכימו נציגי ננדוס ישראל. נציגי ננדוס העולמית הגיעו לביקורת בארץ והדו"ח שהוכן "הינו ללא ספק הדו"ח התפעולי הגרוע ביותר שאי פעם התקבל בהנהלת החברה".
 
המותג זקוק להשקה מחדש, נכתב, ולפיכך, אחרי סבב נוסף של שיחות וניסיונות להגיע להסכמות, הודיעו נציגי ננדוס העולמית באוגוסט 2007 לנציגי ננדוס ישראל על פקיעת זכותם להשתמש במותג ננדוס ובמוצריו. ננדוס אינטרנשיונל טוענת עוד, כי העובדה שננדוס ישראל לא משלמת תמלוגים לננדוס העולמית והמפעילות ממשיכות להשתמש במותג אך אינן מספקות מוצר בסטנדרט דומה, גורמת לה לנזק כלכלי ותדמיתי.
 
השופט זפט קבע כי מהחומר אכן עולה שננדוס אינטרנשיונל לא העניקה לננדוס ישראל רשיון שימוש בסימן ננדוס. "ניתן לומר כי סיכויי הצלחתן גבוהים ביותר", כתב ופסק 20 אלף שקל הוצאות לטובת ננדוס אינטרנשיונל.