סבארו תשקיע 15 מיליון שקל במיתוג מחדש

סבארו תשקיע 15 מיליון שקל במיתוג מחדש

סבארו תשקיע 15 מיליון שקל במיתוג הרשת ובשיפוץ הסניפים. 14 מיליון מתוכם יופנו לשיפוץ 25 הסניפים והתאמתם למיתוג החדש של הרשת, שנעשה באמצעות ברוך נאה קריאיטיב ברנדינג.


7 סניפים כבר עברו שיפוץ והתהליך כולו צפוי להסתיים במהלך 2008.



"בסקרים שעשינו התברר שהבריאות והטריות תופסים מקום הרבה יותר חשוב. הגענו למסקנה שאם לא נעשה שינוי שיתמוך בטרנדים החדשים ובשינויים שקיימים בתחום הפאסט פוד, לא ניתפס יותר כמותג איטלקי מוביל בתחום החלבי. מעבר לכך, רשת שקיימת כבר 12 שנה זקוקה לרענון, לחדשנות ולכיוונים חדשים שייבנו על היסודות הקיימים.


 


באמצעות השינוי אנחנו רוצים להדגיש שאנחנו האלטרנטיבה היחידה לאוכל מהיר כשר בפריסה ארצית שגם נותנת מענה לפסטה המתבשלת מול הלקוח. זה הבידול שלנו מול האחרים", מסביר מנכ"ל הרשת, דני הרשקוביץ.



הרשת מצפה לרשום, באמצעות המהלך, גידול של 20% בחנויות זהות בשנה הראשונה ובסה"כ גידול של 40% בסוף התהליך כולו הכולל הרחבת מספר הסניפים.


 


שלושה מתוך 25 סניפי הרשת נפתחו השנה ועד סופה, תפתח הרשת שני סניפים נוספים בקניון מודיעין ובצומת ביל"ו.



"אין ספק שהשינוי ייתן מענה טוב יותר לקהל צעיר בגילאי 15-30 שמחפש טרנדיות וחדשנות לעומת חבר'ה בני 70 שכל שינוי קשה להם. אנחנו מאמינים שהשינוי יגביר את שביעות רצון הלקוחות וכן, יחשוף את הרשת ללקוחות נוספים שימצאו מענה לצרכים שלהם על-ידי הפתרונות שאנחנו מציעים", אומר הרשקוביץ.



לדבריו, חלו שינויים במגמות הצריכה של הישראלים גם בתחום הפאסט פוד. "אם בעבר פאסט פוד התבטא בזה שאתה מקבל אוכל מהיר במחיר סביר, זה נגמר. הלקוח הישראלי דורש אוכל גם טעים, גם מהיר, חוויית אכילה, בריאות, חדשנות, והמחיר עדין צריך להיות סביר.


 


בעבר, לפני 12 שנה, כשמכרנו ספגטי ברוטב שמנת ועגבניות, או פיצה עם ברוקולי ותרד, זה ריגש את הצרכן הישראלי. היום אתה נדרש להציג חדשנות. הצרכן לא פראייר. הוא רוצה לראות מה מוכרים לו ורוצה לראות את תהליך הבישול", אומר הרשקוביץ.



כחלק מהמיתוג מחדש, משנה הרשת כליל את אופי הבישול. לא עוד בישול במטבח אחורי אלא בישול פרונטלי מול הלקוח. גם עיצוב הסניפים עובר שינוי כאשר המפות המשובצות, תמונות האוכל וכלל העיצוב שהתבסס על אומנות וארכיטקטורה איטלקית בסגנון הקולוסיאום, מפנים את מקומם לעיצוב צעיר ומודרני המבוסס על הערכים ותמונות שאתם מזוהה איטליה כמו כדורגל, פרארי ואופנה. חולצות העובדים עוצבו בסגנון לבוש נהגי מירוצים ואפילו שקיות הרשת עוצבו כשקיות אופנה.



"כיוון ש-95% מהסניפים נמצאים בתוך קניונים או פאואר סנטרים, ניסינו לחבר בין החוויה שהלקוח מקבל בקניון לחוויה שהלקוח מקבל אצלנו. למכור אוכל זה אומנם לא כמו למכור אופנה אבל חוויית הקניה צריכה להיות זהה", אומר הרשקוביץ, "השקיות מבטאות יחס.


 


לקוח ירגיש יותר חשוב וירגיש שקיבל יותר ווליו עבור המוצר שרכש. כמו כן, אם בעבר היה חשוב שהתמונות בסניפים ייצגו את המוצרים הנמכרים, היום המסרים השיווקיים מועברים באמצעות מסכי פלזמה שעל ידם מעבירים את ערכי המותג".



כחלק מהתהליך, הרשת הרחיבה את המגוון בתפריט ונכנסה אף לקטגוריית הקפה ולקטגוריית ON THE GO. "אנחנו נותנים מענה לקינוחים וקפה. פיתחנו את הנושא של מוצרים לקחת לדרך והכנסנו מנות קטנות ומאפים קטנים שמתאימים לקחת וללכת. ללא ספק הושפענו מהסביבה כאשר סביבת הפאסט פוד בתחום הקפה גועשת", אומר הרשקוביץ.



לדבריו, "כל מי שנמצא בפוד קורט בקניונים הוא מתחרה שלנו. רשתות הקפה הפכו לאחרונה למתחרות ישירות שלנו. באופן חד משמעי אנשים ישבו בעבר יותר בפיצריות וכעת יושבים בבתי-קפה. כניסת רשתות הקפה בווליום גבוה, כשהבולטת היא ארומה שנכנסה באופן ישיר לתחום הפאסט פוד, דחף את שוק הפסאט פוד לעשות שינויים שיתאימו לקהל הישראלי ולדרישות שלו.


 


ועם זאת, אנחנו מתכוונים לתת קפה כפתרון לאחרי הארוחה. אין לנו שום כוונה להתמחות בתחום הקפה. אנחנו רשת מזון מהיר איטלקי וקפה אספרסו הוא חלק מהחוויה האיטלקית".



ובאופן לא צפוי, הרשקוביץ מוטרד הרבה פחות מהתחרות עם רשתות הפיצה האחרות. "הן בהחלט מתחרות אם כי התחרות לא ישירה כיוון שרובן מתעסקות במשלוחים ואנחנו כלל לא. אנחנו גם לא רשת פיצריות אלא מזון איטלקי".



הרשת תשקיע השנה כ-800 אלף שקל בפרסום, באמצעות משרד הפרסום אליקים הרמן.