סוויץ' – רשת חדשה למוצרי חשמל

16 בעלי עסקים בתחום מוצרי החשמל התאגדו להקמת רשת למוצרי חשמל תחת השם "סוויץ'". בשלב הנוכחי תמנה הרשת 17 חנויות כאשר חנות הדגל תיפתח בחולון.


בתוך זמן קצר יקבלו כל החנויות עיצוב אחיד וימותגו תחת השם סוויץ', בתוספת לשם המקורי של כל חנות. בנוסף, מחירי המוצרים בכל חנויות יהיו אחידים.


"אנשים תמיד מתלבטים אם להיכנס לרשת גדולה ששם הכל גדול, מסודר, קריא ונוח או לקנות בחנות המשפחתית שהיחס בה יותר אישי וחם, והמוכר הוא הבעלים ולא איש מכירות שכל מה שמעניין אותו זה למכור יותר מוצרים. אנחנו מציעים עכשיו שילוב מנצח כי החנויות נשארות שכונתיות ואישיות יותר", אומר אבי דוניצה, שותף במיזם ובעל שתי חנויות פרטיות למוצרי חשמל.


17 חנויות הרשת החדשה ממוקמות בערים באר-שבע, אופקים, נתיבות, אשדוד (2 חנויות), ירושלים (2 חנויות), רמלה, רחובות, חולון, יפו, בני-ברק, פתח-תקווה, כפר-סבא, אום אל פאחם, מעלות ונצרת-עלית, ויש תכנון לפתוח גם סניף בנתניה.


שיתוף-הפעולה בין החנויות החל כבר לפני 4 שנים, והתמקד ברמת הרכש בלבד. בעלי העסקים החלו למעשה לערוך רכישות משותפות של מוצרי החשמל ואף מינו מנהל משותף. הרכש המרוכז אפשר לחנויות ליהנות מהיתרונות לגודל השמורים בדרך כלל לרשתות בלבד, ולהתמודד ביתר הצלחה עם שחיקת המרווחים בענף והתחרות ההולכת ומתגברת בין הרשתות.


חיים ניסן, המכהן כמנהל הפעילות המשותפת, מוביל כעת את הקמת רשת סוויץ' שעתידה לסייע לבעלי העסקים להתגבר על החסרונות של החנויות הקטנות.


"זה לא סוד שחנויות קטנות מאוד מתקשות לשרוד, ולא תמיד יש להן זכות קיום בין כל הרשתות הגדולות. כל הצדקת הקיום של חנות קטנה מוטלת בספק אלא אם אנחנו משווים את קו העיצוב וקו המחירים, כמו ביתר הרשתות. כשאתה קונה מוצר חשמלי אתה רוצה לדעת שאתה קונה ממקום יציב ואיתן שיהיה כאן גם מחר כדי לתת את השירות. הלקוח יידע מהיום שהוא קונה ברשת ובחנות ממותגת. הוא רואה אותי היום פה, מחר באשדוד או בכפר סבא וזה יעצים לו את הביטחון שהוא קונה ברשת מסודרת", אמר דוניצה שצופה שגם מערך הפרסום של הרשת החדשה יהיה אחיד.


לדברי דוניצה, רשת סוויץ' תבדל את עצמה גם על-ידי הצעת דגמים בלעדיים של מוצרים. כבר עתה נמכר ברשת מקרר אמקור שעוצב במיוחד לפי דרישת הרשת. "מדובר בדגם הכולל מדף נוסף במקרר, דלת עמוקה יותר ומגירה נוספת למוצרי חלב. המקרר עוצב לפי דרישות הקהל שלנו ואפשר למצוא אותו רק ברשת שלנו. זו סנונית ראשונה ויהיו עוד הרבה כאלה", הוא אומר.


בהתייחס לשחיקת המרווחים בענף, אמר דוניצה: "היתרון שלנו על פני רשת גדולה הן הוצאות תפעול נמוכות. רשתות פותחות חנויות בקניונים ובנקודות מכירה יקרות ולכן הוצאות התפעול שלהן יקרות הרבה יותר. בנוסף, הם צריכים לשלם שכר למנהלים. כלומר, הם חייבים 30% רווח כדי להוציא יום עבודה, בניגוד אלינו שההוצאות קטנות ואנחנו מסתפקים במועט".