סטארבקס מתכוונת לפתוח 40 אלף סניפים

סטארבקס מתכוונת לפתוח 40 אלף סניפים

רשת בתי הקפה סטארבקס מתכוונת לפתוח לפחות 40 אלף סניפים חדשים בטווח הבינוני – מחציתם מחוץ לארצות הברית. כך מדווח העיתון הספרדי "אקספנשן".


 


מנכ"ל החברה, ג'ים דונלד, אמר לעיתון כי הרשת מתרחבת בקצב של שש חנויות ו-350 עובדים חדשים ביום. סטארבקס מתכוונת לפתוח 10-12 חנויות בשנה בספרד, לדברי דונלד.



כיום לסטארבקס למעלה מ-13 אלף סניפים, מתוכם 9,000 בארה"ב, והיתר מתפרשים על פני 38 מדינות. החברה מעסיקה 130 אלף עובדים.


 


ב-2006 פתחה סטארבקס 2,400 סניפים חדשים. בישראל פתחה סטארבקס ששה סניפים אך לא רשמה הצלחה ניכרת ונאלצה לצאת מישראל לאחר שנתיים.



לפני כשלושה שבועות התפרסם מזכר שכתב הווארד שולץ, יו"ר סטארבקס, בו כתב כי תהליך מסחור המותג פגע באווירה של סטארבקס והפך את החברה לפגיעה יותר לתחרות מצד רשתות קפה אחרות. שולץ כתב במזכר, שנועד למנהלים הבכירים של הרשת, כי "במהלך עשר השנים האחרונות, במטרה להשיג את הצמיחה הדרושה להגדלת הרשת מפחות מ-1,000 סניפים ליותר מ-13 אלף סניפים, נאלצנו לבצע מספר החלטות שבמבט לאחור הובילו לדילול חוויית סטארבקס ולמסחור של המותג שלנו".



"רבות מההחלטות הללו היו כפי הנראה נכונות בזמנן, וכל אחת לכשעצמה לא היתה מובילה לדילול החוויה, אך במקרה זה השלם גדול בהרבה, ולרוע המזל, מזיק בהרבה מכל אחד מחלקיו", כתב יו"ר החברה.