סטודיו C: עלייה של 10% במכירות

סטודיו C: עלייה של 10% במכירות

רשת סטודיו C, לעיצוב, חיטוב, כושר והרזיה לנשים, צפויה לסיים את 2007 עם מכירות של 51 מיליון שקל. ברבעון הראשון של השנה הסתכמו מכירות הרשת ב-12 מיליון שקל. מדובר בגידול שנתי של 10% לעומת 2006, אז הסתכם מחזור המכירות של החברה ב-46 מיליון שקל – צמיחה של 12% לעומת 2005.
 
סטודיו C נרכשה (70%) לפני ארבע שנים על ידי שמשון הראל ודני מראין, בעלי חברת הנדל"ן אמריקה ישראל, ומוחזקת גם בידי יעקב שחר (25%), מבעלי הפניקס, קבוצת מאיר ומכבי חיפה בכדורגל. הרשת עברה בשנתיים האחרונות לרווח, לאחר שנים של הפסדים.



לדברי סיגל פרוז'נסקי, מנכ"לית סטודיו C, מנועי הצמיחה של הרשת הם התרחבות ופתיחת סניפים חדשים לצד הגדלת מגוון המוצרים ופנייה לקהלים חדשים: "ב-2005 היו לנו 26 סניפים וב-2006 גדלנו ל-32. השנה נפתח עוד שמונה סניפים, שארבעה למעשה כבר נפתחו והשאר ייפתחו בחודשים הקרובים".


 


ההשקעה בפתיחת סניף נאמדת במיליון שקל ופרוז'נסקי מספרת כי להבדיל ממכוני הכושר, סטודיו C אינה נותנת עדיפות למיקומים בקניונים, ולמעשה היא מצמצמת את נוכחותה שם: "שכר הדירה בקניונים עלה מאוד בשלוש שנים האחרונות. למרות שאנחנו מהווים עוגן לקניון, שכן הסניף מבטיח 1,000 נשים שמגיעות אליו, גילינו בסקרים שנשים דווקא מעדיפות לבוא עם טרנינג מהוהה ולא להשקיע באיך שהן נראות, וקניון מצריך השקעה". לדבריה, שכר הדירה הממוצע שמשלמת הרשת הוא תשעה דולר למ"ר.



סטודיו C נבנתה על שיטת התעמלות ספציפית, וההיצע הרב של שיעורים וסגנונות ספורט כמו יוגה, פילאטיס והתעמלות אירובית, הקשה עליה לצמוח. בשנים האחרונות הרחיבה החברה את סל המוצרים בתחומיה גם לסגנונות נוספים, ובמקביל פנתה לקהלים נוספים: היא הקימה חוג לילדות בגילאי 9-11 ולנערות בגילאי 13-17, וכיום פותחת החברה קבוצה לבנות הגיל השלישי. מספר המנויות של חברה הוא 22 אלף, כאשר היעד הוא להגיע ל-40 אלף תוך ארבע שנים.