סטימצקי משקיעה 15 מיליון שקל בהקמה ושיפוץ סניפים

סטימצקי משקיעה 15 מיליון שקל בהקמה ושיפוץ סניפים

רשת סטימצקי משקיעה 15 מיליון שקל בפתיחה של חנויות חדשות ושיפוץ חנויות קיימות. הרשת פותחת שלוש חנויות דגל ברחוב שנקין בתל אביב, במרכז ממילא בירושלים, ובגרנד קניון בחיפה, בקונספט חדשני שישים דגש על התמחויות שונות והתאמה לקהל היעד בסביבה בה נפתחה החנות.


 


כך לדוגמה, בחנות בנצרת יימכרו ספרים ודיסקים בשפה הערבית והחנות בשנקין תציע ספרות הומו-לסבית. החנות בשנקין נפתחה בהשקעה של 500 אלף שקל ותשתרע על שטח של 100 מ"ר. 
 
בנוסף לחנויות הדגל, מקימה החברה עוד 7 חנויות ברחבי הארץ, שחלקן יהיו פתוחות עד השעה 22:00 בערב. כחלק מהעצמת חווית הקנייה והכרת הלקוח, תציע הרשת במקומות מסוימים שירות של משלוח ספרים עד לבית הלקוח.



הרשת מצפה לעלייה של 12.5% במכירות בחג פסח, לעומת התקופה המקבילה ב-2005 ועלייה של 10% במכירות השנתיות. סטימצקי תעניק בשנת 2007 בונוסים לעובדים בסך כולל של 2 מיליון שקל. 
 
רשת סטימצקי סובלת מנחיתות של גודל הסניפים לעומת המתחרה הגדולה, צומת ספרים. איריס בראל, מנכ"ל הרשת, מודה שהבעיה של הרשת הינה מיקומים אטרקטיביים על שטחים נרחבים. מבחינה זו, יש לצומת ספרים עדיפות ואפשרות להרחיב את חווית הקנייה והנוחות ללקוח. 
 
סטימצקי נרכשה לפני כשנה וחצי על ידי קרן מרקסטון, המנוהלת על ידי רון לובש ואמיר קס. "מאז הרכישה יצרנו מהפך במספר תחומי ניהול פנימיים בסטימצקי", הצהיר קס. לדברי לובש, "מרקסטון משקיעה בחברות מבוססות מתוך תפיסת עולם שאנו יכולים להשביח אותן, להפוך אותן לטובות יותר ולייצר תשואה למשקיעים. למרקסטון 7 מיליון משקיעים ברחבי העולם שמצפים שנייצר עבורם תשואות. אנחנו רוצים שסטימצקי תגיע לקהלי יעד חדשים שעד היום לא היא לא פנתה אליהם". 
 
שוק הספרים בישראל מוערך ב-2.4 מילארד שקל. השחקנים הראשיים בו הם סטימצקי, צומת ספרים, דיונון, אקדמון וחנויות הספרים הקטנות.