סטימצקי פותחת חנות קונספט לילדים בלבד

סטימצקי פותחת חנות קונספט לילדים בלבד

רשת הספרים סטימצקי, בבעלות קרן מרקסטון, משיקה לראשונה חנות קונספט שתתמחה בספרי ומוצרי ילדים. תחת השם "סטימצקי ילדים" ובהשקעה של כחצי מיליון שקל, תמקד החברה מאמצי שיווק בילדים. החנות נפתחה בקניון הזהב בראשון לציון, במתחם שכולל אפשרויות בילוי והעשרה לילדים וחנויות שמתמקדות בילדים.
 
איריס בראל, מנכ"ל סטימצקי, אמרה כי "ההחלטה לפתוח חנות קונספט שמוקדשת לילדים נבעה מהעובדה שקטגוריית ספרי הילדים והנוער היא מהפופולריות והנמכרות ביותר אחרי הסיפורת, ומתוך הרצון להעצים את חווית הקנייה של הלקוחות ולתת להם שירות ממוקד שעונה על צרכי ההורים".
 
החנות משתרעת על שטח של 110 מ"ר ופונה לילדים ובני נוער עד גיל 14. מדפי החנות מחלוקים לקטגוריות על פי גילאים וז'אנרים: קטנטנים, צוציקים, ראשית קריאה, עם אמא ואבא ועוד. כמו כן, מוצעים אוסף קלאסיקות מכל העולם וספרי ילדים באנגלית. בחנות כ-6,000 כותרים שונים, דיסקים, DVDומשחקים. החנות מאופיינת בססגוניות ומאובזרת במסכי פלזמה שתלויים נמוך ומקרינים סרטי ילדים. בנוסף, כוללת החנות פינות ישיבה עם משחקי יצירה, ופינת מבוגרים עם ספרים בנושאי הורות ומשפחה, חינוך, בישול ורבי מכר. בחנות הוקמה במה קבועה עם תאורה, המאפשרת קיום הצגות, שעות סיפור והפעלות יצירה מיוחדות לילדים על ידי צוות החנות.
 
קטגוריית ספרי הילדים מטערכת ב-17% מכלל שוק הספרים בארץ, וקטגוריית ספרי הנוער מוערכת ב-7%. על פי נתוני סטימצקי, בכל שנה יוצאים לאור בממוצע 1,500 כותרים בתחום הילדים והנוער, וקנייה ממוצעת של ספרי ילדים כוללת שני ספרים בעלות ממוצעת של כ-55 שקל לספר.