סטימצקי רכשה את רשת צליל

סטימצקי רכשה את רשת צליל

קרן מרקסטון, בראשות אמיר קס, רון לובש ואליוט ברוידי, מרחיבה את אחיזתה בשוק הקמעונאי: אחרי שרכשה את רשת התכשיטים מגנוליה, רוכשת הקרן, באמצעות רשת הספרים סטימצקי, את רשת חנויות המוסיקה צליל מחברת הליקון. היקף העסקה עומד על כ-10 מיליון שקל. העסקה מותנית באישור הממונה על ההגבלים העסקיים ובדיקת נאותות.



כפי שחשף "גלובס" בראשית חודש אוקטובר האחרון, ניהלו הצדדים משא-ומתן מתקדם למיזוג, ואולם בסופו של דבר הוחלט כי תחת מיזוג, תרכוש רשת סטימצקי באופן מלא את צליל.
לדברי מנכ"ל רשת סטימצקי, איריס בראל, הרשתות צליל וסטימצקי לא יתמזגו אלא יעבדו בסינרגיה תחת בעלות רשת סטימצקי.



בהתייחס למינויו הצפוי של סמנכ"ל הכספים ברשת סטימצקי, מיכה יוגב, לתפקיד מנכ"ל רשת צליל, מגיבים בסטימצקי ואומרים: "אנו מאמינים בכוח-האדם המיומן והמסור שמצוי ברשת צליל, שהביא אותה למעמדה כיום. לא נדון בשינויים בכוח-האדם".



עיקר פעילותה של רשת צליל הוא במכירת דיסקים. הרשת מוכרת בנוסף מכשירי DVD ונגניMP. לרשת 18 סניפים הפרושים ברחבי הארץ; 14 מתוכם פועלים בקניונים כמו קניון רמת-אביב וקניון רננים, ו-4 מהם פועלים במרכזי הערים (פתח-תקווה, רמת-השרון ותל-אביב). חלק מסניפי הרשת נמצאים בזכיינות וחלק בבעלות ישירה.



בכוונת סטימצקי לפתוח 12 סניפים נוספים עד סוף 2008. לדברי בראל, "המיקוד יהיה בפיתוח החנויות ובמתן פיתרון כולל בכל הקשור לתחום המוסיקה, החל ממגוון רחב של אמצעי מדיה מוסיקליים, דרך מקצועיות ורמת שירות גבוהה של המוכרים, וכלה בהתפתחויות טכנולוגיות כמו הורדות חוקיות, השמעות מקצועיות ועוד. אנו מאמינים כי שתי הרשתות החזקות, בעלות גב כלכלי איתן, יוכלו לתת פיתרון כולל לצורכי הלקוחות תחת עולם תוכן רחב יותר".



באשר לפעילות הסינרגטית הצפויה בין הרשתות אומרת בראל: "רשת צליל תתרום מהידע שלה גם לתחום המוסיקה הנמכר ברשת סטימצקי, וסטימצקי תיתן ערך מוסף ותתרום מהידע שלה בתחום הקמעונאות".



לרשת סטימצקי 150 סניפים הפרושים ב-68 יישובים וערים בארץ. למרות שהרשת אינה חושפת את תוצאותיה הכספיות, היא מסרה בעבר כי אשתקד רשמה גידול חד-ספרתי בלבד במכירות.