סקאל ובריל מפרקות את השותפות בסקאל ספורט

סקאל ובריל מפרקות את השותפות בסקאל ספורט

פחות משנה אחרי הקמת השותפות, סקאל ספורט ובריל תעשיות נעליים מפרקות את השותפות ביניהן ברשת סקאל ספורט. שיתוף הפעולה בתחומים האחרים יימשך.



בסוף החודש הנוכחי תמכור החברה המשותפת, סופר ברנדס, את פעילות רשת חנויות סקאל ספורט בחזרה לסקאל, תמורת 5.5 מיליון שקל, בצירוף תשלום עבור מלאי החנויות.


 
כזכור, בחודש מארס האחרון הקימו הצדדים במשותף את חברת סופר ברנדס ויצקו לתוכה מגוון פעילויות.



סקאל החזיקה ב-75% מהחברה ואילו בריל ב-25%. במסגרת זו הועברה לחברה המשותפת פעילות רשת חנויות סקאל ספורט שמנתה בשעתו 16 חנויות (3 מתוכן חנויות עודפים). אולם, נראה כי בבריל גילו חוסר שביעות רצון מפעילות הרשת והחליטו לצאת ממנה.



"החלטנו שאנחנו לא רוצים להיות בספורט המותגי. ראינו שהתחרות בספורט המותגי קשה, הרווחיות לא גדולה ולכן החלטנו להתמקד במותגים האחרים", מסביר מנכ"ל בריל יהודה אלבז.



בהתייחס לשאלה מדוע אם כן נכנסה בריל לפעולות בשעתו, אומר אלבז: "תפסנו את זה אז אחרת. רשת סקאל היא רשת שקונה הרבה מאוד מהמוצרים מיבואני המותגים בארץ כמו למשל מיבואני נייקי, אדידס ופומה. היא לא מייצגת את המותגים אבל מוכרת אותם בתוך הרשת. כשאתה בין יד שנייה ליד שלישית, הרבה יותר קשה להרוויח".



במסגרת ההסכם החדש, תצא בריל גם מהשותפות עם סקאל בחברת פלאנט איי, המשווקת את המותג ריבוק בארץ. בריל החזיקה ב-25% מהחברה ותמכור מניותיה לסקאל תמורת 400 אלף שקל. בריל צפויה לרשום הפסד הון של 2 מיליון שקל ממהלכים אלה.



עם זאת, שותפות הצדדים בסקאל אינטרנשיונל, בה מחזיק כל צד בחלקים שווים, תימשך. כמו כן, בריל תרחיב את אחזקותיה בחברת סופר ברנדס כאשר תרכוש בספטמבר 2008 25% נוספים מהחברה תמורת 8.75 מיליון שקל. למעשה, במסגרת ההסכם החדש, מדובר בהמרת האופציה לרכישה ברכישה בפועל כך שלאחריה תחזיק בריל במחצית ממניות סופר ברנדס.



חברת סופר ברנדס תמשיך את פעילותה במותגים NINE WEST, KEDS (ביגוד והנעלת נשים) ו-EASY SPIRIT. כמו כן, תימשך השותפות עם סקאל במותג NAUTICA באמצעות חברת אס.בי.אן. הצדדים מחזיקים בחברה בחלקים שווים ובחודש מארס האחרון רכשו את המותג מחיים סקאל תמורת 8.5 מיליון שקל.