סקאל לא תתמודד על הדיוטי פרי

סקאל לא תתמודד על הדיוטי פרי

חברת סקאל, שהודיעה על רצונה לצאת מהדיוטי פרי עקב תנאי הזיכיון שגרמו לה להפסדים כבדים, לא תוכל לגשת למכרז החדש להפעלת חנות האלקטרוניקה בדיוטי פרי. זאת, בניגוד לדברי סמנכ"ל השיווק של החברה, חיים סקאל, שאמר כי בכוונת החברה להתמודד במכרז החדש בתנאים משופרים.
 
על פי חוק המכרזים, זכיין שלא עמד בתנאי המכרז אינו רשאי לגשת אליו בשנית. המשמעות היא שלחנות האלקטרוניקה בנתב"ג יימצא זכיין אחר. בנוסף, הפסקת זכיון טרם זמנו והעברת תשלום מופחת מזה שנקבע בחוזה המקורי פירושה הפרת תנאי החוזה. דוברת רשות שדות התעופה (רש"ת) אישרה את המידע.
 
כפי שפורסם, הודיעה סקאל לרשות כי אין ביכולתה להמשיך ולהפעיל את החנות בדיוטי פרי בעקבות הפסדים כבדים שהסתכמו ב-58 מיליון שקל שצברה מאז החלה להפעיל אותה ב-2004. בעקבות זאת, סקאל הגיעה עם רש"ת להבנה כי עד לפרסום מכרז ומציאת זכיין חדש (תקופה של כשנה) היא תמשיך לפעול במקום, אם כי בתנאים טובים יותר, בהתחשב במצבה הפיננסי.
 
סקאל זכתה בשנת 2004 במכרז להפעלת חנות האלקטרוניקה בדיוטי הפרי החדש, לאור ההצלחה שרשמה החנות בטרמינל הישן. סקאל נתן את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז והתחייב ל-11 מיליון דולר תמלוגים שנתיים לרשות. עם זאת, שטח החנות החדשה שהיה גדול משמעותית בהשוואה לקודמת, התמלוגים הגבוהים מאוד והעובדה שהמכסים על מוצר חשמל ואלקטרוניקה  ירדו דרמטית בשנים האחרונות – גרמו לכך כי מאז 2004 הפסידה סקאל מיליוני שקלים מדי שנה.