עיניים רוכשת את רשת אופטיקנית

עיניים רוכשת את רשת אופטיקנית

קבוצת "עיניים" רוכשת את רשת אופטיקנית הקורסת.


 


היום הגיש מפרק החברה, עו"ד איתן ארז, בקשה לבית משפט לאישורה של חברת עיניים כרוכשת הרשת, לפי מחיר של 482 אלף שקל בתוספת מע"מ. עיניים רוכשת למעשה את המותג, המוניטין, הפעילות והמלאי, ללא חובות עבר המסתכמים בכ-14 מיליון שקל.



הסיבה למחיר הנמוך יחסית, היא הודעות ביטול חוזי השכירות שקיבלה רשת אופטיקנית מכל הקניונים שבהן היא פועלת. כך שהמחיר, משקף למעשה את המלאי המצוי ברשת. "בכל החוזים עם הקניונים יש סעיף סטנדרטי שאומר שאם חברה נמצאת בפירוק, פשיטת רגל או מפרק זמני, החוזה מופר הפרה יסודית ואפשר לפנות אותה מהקניון.


 


כל הקניונים שלחו הודעות בדבר ביטול החוזים. פנינו לבית המשפט וטענו שהודעות הביטול אינן חוקיות כך שיש כרגע אי ודאות גדולה בנושא הזה. אם היו חוזים תקפים בקניונים זה היה נמכר בהרבה יותר", מסביר היום עו"ד ארז.



רשת אופטיקנית הוקמה לפני 20 שנה ונרכשה לפני ארבע שנים בידי הזוג שלי ולסלי רום. הרשת מונה שישה סניפים בקניונים מובילים בארץ: קניון רמת אביב, קניון איילון, קניון סביונים, קניון השרון, סיטי סנטר בחיפה ומרכז ז'דל בראשון לציון.



באמצע חודש דצמבר 2007, ובעקבות בקשה לפירוק הרשת שהגישו 32 עובדיה באמצעות עו"ד אלון הורנשטיין, מינתה שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, את עו"ד איתן ארז למפרק זמני של רשת החנויות אופטיקנית, והסמיכה אותו בין היתר לתפוס את נכסי הרשת.


 


הצו מתייחס לשלוש חברות המחזיקות בסניפי הרשת: ספקטרה יבוא ושיווק מוצרי אופטיקה, אופטיקנית השרון נתניה, ויואל אופטיקה סביונים.



"קבוצת "עיניים" שהוקמה ע"י ד"ר שמואל ורונית לוינגר בשנת 1999, מונה 4 מרכזים רפואיים הכוללים מרפאה וחדרי ניתוח ו-5 חנויות אופטיקה. היקף מחזור המכירות השנתי של החברה כ-50 מיליון שקל והיא מעסיקה למעלה מ-150 עובדים.