עלית קופי פותחת רשת בתי קפה בינלאומית

עלית קופי פותחת רשת בתי קפה בינלאומית

קבוצת שטראוס פועלת לפריסת סניפים של הרשת עלית קופי במזרח אירופה. בימים אלה כבר פועלים שני סניפים ראשונים באזורי מסחר בבוקרשט, רומניה.



הפעילות ברומניה מתבצעת באמצעות זרוע הקפה של הקבוצה, השולטת בשוק הקפה ברומניה. לשטראוס אין כוונה להקים רשת בתי קפה אלא לפעול בשיטת ה- "ON THE GO" באמצעות הצבת עגלות קפה וסניפים באזורים הומי אדם, בריכוזי משרדים, בתחנות רכבת, בבתי חולים ובאוניברסיטאות.



במהלך שנת 2005 התרחבה מאוד פעילות שטראוס בחו"ל. הקבוצה רכשה שתי חברות קפה גדולות בפולין ובסרביה והפכה ליצרנית הקפה הגדולה ביותר במזרח אירופה.



התכנית האסטרטגית של החברה שואפת לכך שב-2009 יגיעו 50% מכלל הכנסותיה מפעילות בחו"ל, ופעילות הקפה תהווה 35%-40% מסך ההכנסות. מכירות שטראוס צמחו בשנה שעברה ב-23.4% והסתכמו ב-16 מיליארד שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-349 מיליון שקל – גידול של 107%.
 
במקביל להקמת רשת סניפי עלית קופי במזרח אירופה שטראוס מעמיקה את פעילותה הקמעונית ומובילה מהלך פיתוח משמעותי למותג, המפעיל כיום כ-70 נקודות מכירה (שרבע מהן במתכונת אספרסו בר).


 


החברה חתמה עם פז על הסכם לפתיחת חמישה סניפים במתחמים קמעוניים של פז, לצד תחנות הדלק וחנויות ילו. לעסקים נודע כי חברות דלק נוספות התעניינו באפשרות לפריסת סניפי עלית קופי בשטחיהן. עם סונול אף התנהלו מגעים ראשוניים – שלא הבשילו לכדי הסכם.


 


החברה עתידה להשיק שלושה סניפים נוספים של המותג: בחלק החיצוני של דיזנגוף סנטר, בשדרות נורדאו בתל אביב וברחוב יהודה הלוי בעיר וכן תפעיל עמדה ניידת באוניברסיטת תל אביב. אף שבחברה אומרים כי אין בכוונתם לייסד רשת בתי קפה, סניף הדגל של המותג, השוכן בבית דיסקונט בתל אביב, פועל במתכונת של בית קפה לכל דבר.


 


להערכת מנכ"ל שטראוס, גיורא בר-דעה, בשנתיים הקרובות תעבור החברה את רף 100 הסניפים. "המגמה שלנו היא להתרחב על בסיס התשתית שהקימו שותפינו (אילנה וייס ורוני רוזנבלום). אנחנו לא רוצים להיות רשת בתי קפה ומסעדות. עם זאת, לא ניתן לבנות מותג על בסיס עגלות קפה, לכן אנו מפתחים עוגנים שישמשו כדגלים לבניית המותג".


 


לדבריו, סניפי עלית קופי ישמשו גם כפלטפורה להפצת מותגי שטראוס השונים, בהם שוקו "יטבתה", כריכי "סנק טיים" וחטיפי הדגנים "אנרג'י".


 


מהלכי הפיתוח של עלית קופי רושמים תאוצה בתקופה האחרונה, אחרי ארבע  שנות שיתוף פעולה עם וייס ורוזנבלום, המחזיקים ב-50% ממנה ומפעילים את הרשת. לדברי בר-דעה, פיתוח המותג נועד, בין היתר, לחזק את מובילותה של פעילות החברה כיצרנית. "הבנו כי לא נוכל להיות מובילים וחזקים אם לא ניגע בצרכנים שלנו גם מחוץ לבית בעולמות של חוויה. לצורך כך בנינו את מותג עלית קופי".


 


לדברי בר-דעה, עלית קופי מגלגל יותר מ-65 מיליון שקל בשנה. ההשקעה בפתיחת סניף נייח עומדת על 150 אלף דולר ובפתיחת עמדה ניידת על 30 אלף דולר