פקטורי 54: עוד חנות בהשקעה של 13 מיליון דולר

פקטורי 54: עוד חנות בהשקעה של 13 מיליון דולר

פקטורי 54: עוד חנות בהשקעה של 13 מיליון דולר
קבוצת אירני הופכת את קונספט האופנה פקטורי 54, שכלל עד כה חנות אחת בנתניה, לרשת. פותחת חנות נוספת בקניון ארנה בהרצליה. היעד: מכירות של 5 מיליון שקל בחודש
ynet
פורסם: 30.04.07, 15:38
קבוצת אירני מרחיבה את הקונספט הקמעונאי פקטורי 54 והופכת אותו לרשת. כשנתיים לאחר פתיחת החנות הראשונה בנתניה, פותחת הקבוצה חנות ענק בקניון ארנה בהרצליה, בהשקעה של 13 מיליון דולר. החנות תשתרע על שטח של 3,000 מ"ר, ותאגד בתוכה מותגי על בינלאומיים, ביניהם D&Gמבית דולצ'ה וגבאנה, ארמני, ורסצ'ה ג'ינס, אלכסנדר מקווין, הקו הצעיר של CK, JUST CAVALLI, FERREועוד.
 
8 מיליון דולר הושקעו בסחורה ו-5 מיליון נוספים הושקעו בבניית המתחם שעוצב על ידי האדריכלית אורלי שרם.
הקומה התחתונה של החנות שתשתרע על שטח של 1,000 מ"ר תיפתח בספטמבר 2007 ויהיו בה חנות ספרי אופנה ואמנות, בית קפה, בגדי אופנה לילדים, וחנות ספורט גלישה. 
 
  
מלבד החנות בהרצליה ייפתחו ארבע חנויות אופנה נוספות, שכל אחת מהן תישא אופי, תוכן ועיצוב שונים. החנויות ייפתחו במהלך השנה וחצי הקרובות, כאשר בחודשים הקרובים צפויה להיפתח החנות בנמל תל אביב, ואחריה תיפתח הקבוצה חנויות בראשון לציון, באר שבע ובאילת וחנות עודפים בצומת בילו. בכל חנות תשקיע הקבוצה בין 1.5 ל-3.5 מיליון דולר.
 
ההשראה לקונספט הייחודי בארנה נלקחה ממתחם "קורסו קומו 10" במילאנו, המציג במבנה אחד נגיעות של מעצבים מובילים בעולם. לדברי רוני אירני, הבעלים ומנכ"ל הקבוצה, "אם מותג כלשהו לא יעמוד בצפי המכירות שלנו ויציג קולקציה חלשה, נצמצם את נוכחותו על המדף. אנחנו לא מחויבים למותגים".
 
כל חנויות פקטורי 54 יעוצבו בשונה אחת מהשנייה ותמהיל המוצרים בהם לא יהיה זהה. "בעולם כבר קיים הטרנד שמגיע גם לישראל, של פתיחת חנויות שונות אחת מהשנייה, גם אם מדובר ברשת", אומר אירני. "החנויות שמעתיקות את עצמן משעממות ונעלמות לאט לאט. הצרכן מחפש את חווית הקנייה והקמעונאים רוצים לגרות ולעניין אותו. בעולם יש חנויות של דולצ'ה וגבאנה, מיס סיקסטי ודיזל, בעלות מראה שונה אחת מהשנייה".
 
לאחרונה פתחה קבוצת אירני חנויות דגל בקניון רמת אביב של המותגים דיזל, מיס סיקסטי וחנות ג'ינס בר, שבה נמכר מותג הג'ינסים ליוויס. חנות ג'ינס בר נפתחה גם בקניון איילון, אך לדברי אירני. "החנות מקרטעת ומוכרת בהיקף 300 אלף שקל בחודש, בשל המיקום הגרוע שלה בקניון (במתחם הקולנוע הישן). מחזור המכירות בחנות ג'ינס בר בקניון רמת אביב מגיע לעומת זאת ל-500 אלף שקל בחודש". חנות נוספת של ג'ינס בר תיפתח בקרוב ברחוב שנקין בתל אביב, בהשקעה מוערכת של כ-400 אלף דולר, בתוך מבנה לשימור.
 
קבוצת אירני נמצאת בבעלות משפחת אירני. היקף הפעילות של הקבוצה בשנת 2007 יעמוד על 420 מיליון שקל. הקבוצה היא הזכיינית הבלעדית של המותגים דיזל, מיס סיקסטי ואנרג'י ומשווקת את המותגים ליווי'ס ושביניון. כמו כן מפעילה הקבוצה את רשת נעלי הנוחות אוריגינלס, רשת פקטורי 54 ומחזיקה ב-50% מרשת ספורט ורטהיימר ובעלת חברת אלשרד – זכיינית ומשווקת מותגי אופנה, ביגוד ונעלי ילדים, ביניהם: פילה, לוטו, מוצרי ספיידרמן, באטמן ועוד.