צומת ספרים תפתח בשנה הבאה 20 סניפים

צומת ספרים תפתח בשנה הבאה 20 סניפים

צומת ספרים מתרחבת: הרשת, המונה היום 60 סניפים, תפתח במהלך השנה הבאה 20 סניפים נוספים ותשדרג סניפים קיימים, בהשקעה של 3.5 מיליון דולר. הרשת מתכננת להשלים פריסה ל-100 סניפים בתוך 3 שנים, כולם בבעלות מלאה של הרשת.
 
לדברי מנכ"ל ומבעלי הרשת, אבי שומר, צמיחת מכירות הרשת השנה בשיעור של כ-30%, תרמה לצמיחת השוק כולו. בשנה הנוכחית רשם שוק הספרים צמיחה של כ-9%, לעומת צמיחה של 3% בלבד במהלך 2006.
 
לדבריו, הרשת מחזיקה בנתח שוק כספי של כ-30% ומצפה לסיים את השנה עם מכירות של 4.6 מיליון ספרים, שיסתכמו בהכנסה של 250 מיליון שקל.
 
לפני ימים אחדים פתחה הרשת במבצע של 4 כותרים במאה שקלים, ממש במקביל למבצע "תקרא תצליח" של סטימצקי עם בנק הפועלים. בהתייחס לכך אומר שומר: "אנחנו מקבלים פיצוי על השחיקה במרווחים בכמות הגדולה שאנחנו מוכרים. אבסולוטית אנחנו מוכרים יותר ספרים מסטימצקי אז איך זה שהמחזור שלהם יותר גדול? הם גדולים בסיטונאות ובייבוא של ספרים ומגזינים. יש להם מחסני מכירות שאין לנו".
 
בהתייחס להתרחבותה של רשת סטימצקי לכלל תרבות הפנאי עם רכישת רשת המוסיקה צליל, אומר שומר: "החלטנו להתמקד בספרים. אנחנו מאמינים ששם היתרון היחסי שלנו ואנחנו לא רוצים להתרחב מעבר לזה למרות שאנחנו מוכרים גם מוסיקה ו-DVD, כולל יבוא מאנגליה וארה"ב שהולך וגדל".
 
לדברי שומר, במהלך השנה הנוכחית יצאו בישראל 6,000 כותרים חדשים כאשר למעלה משני שליש מהם מתורגמים.
 
ועם הספר? הוא כנראה גר בירושלים, כך לפי הרשת. כ-20% מסך העסקאות שבוצעו ברשת ב-2007 היו בירושלים, 15.5% באזור השרון, 13%בתל-אביב, 9% בראשון-לציון ובחיפה ו-5% בבאר-שבע.
 
תקציב הפרסום של הרשת הסתכם השנה בכ-15 מיליון שקל ויעמוד בשנה הבאה על 20 מיליון שקל.