אורנה יפת, כלכליסט

קסטרו מנסה שוב להנפיק את אורבניקה והפעם היא מצרפת להנפקה גם את רשת ההלבשה הודיס שתמוזג תחת אורבניקה – מהלך שיציף ערך לחברה המונפקת. על פי מקור בשוק ההון, קסטרו שואפת להנפיק את רשת הקמעונאות המשולבת לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל.
שתי החברות משתייכות לקבוצת חברות הודיס, שאותה רכשה קסטרו בעסקה שהושלמה ב-2018. אורבניקה עוסקת בתחומי אופנת ההלבשה ואביזרי האופנה – הודיס עוסקת בתחום אופנת ההלבשה.
החברה המשולבת תונפק לאחר שינוי מבני בקבוצה, שבמסגרתו אורבניקה תחזיק את מלוא המניות המונפקות והנפרעות של הודיס. לאחר מכן ההנפקה של שתי רשתות המותגים יחד תצא לפועל תחת אורבניקה.
קסטרו מסרה כי "בכוונת אורבניקה להגיש בקשה לקבלת היתר להנפקה, אולם ביצוע ההנפקה, אם וככל שתבוצע, כפופה, בין היתר, להחלטה של דירקטוריון החברה בקשר עם שינוי המבנה, היקף ההנפקה ותנאיה, אשר יפורטו בתשקיף ולקבלת אישור הבורסה לניירות ערך בתל-אביב".
קבוצת קסטרו ניסתה להנפיק את אורבניקה בשנת 2022 וביולי של אותה שנה הכניסה את תוכנית ההנפקה למגרה, והשהתה אותה – בשל הסנטימנט השלילי שהיה באותה העת בשווקים. במקום זאת, חילקה קבוצת האופנה למשקיעים בשעתו דיבידנד של 84 מיליון שקל, לאחר 4 שנים ללא חלוקה.
בניסיון ההנפקה הראשון קסטרו קיוותה להנפיק את אורבניקה בשווי של כמיליארד שקל, אך בשוק ההון העריכו כי השווי יהיה נמוך בהרבה. ההנפקה שתוכננה אז נועדה לגייס הון לטובת הרחבת רשת אורבניקה. התכנון בקבוצה היה להגיע לפריסה של 50 סניפי אורבניקה עד שנת 2025 בשני הקונספטים של הרשת: חנויות בגודל ממוצע של 1,900 מ"ר ואורבניקה סטיישן, רשת חנויות קטנות יותר עם שטחי מסחר של 700-400 מ"ר הפועלת במרכזי קניות קטנים ובפריפריה. כמו כן, החברה תכננה להגדיל את המכירות באתר הסחר.
ביטול ההנפקה ב-2022 עיכב את הפריסה המהירה שתוכננה לאורבניקה וכיום רשת החנויות כוללת 28 סניפים ואתר סחר. רשת ההלבשה הודיס כוללת 68 סניפים ואתר מכירות ונעשה בה מהלך של מעבר לחנויות גדולות במטרה להגדיל את המכירות ולהגדיל את הקולקציה, תוך ניסיון להכנס לקטגוריות חדשות. עד כה 37 מחנויות הרשת עברו לקונספט החדש.
הנתונים הכספיים
בזמן שבמותג הליבה קסטרו העמיקו ההפסדים גם ברבעון השלישי של השנה ל-13 מיליון שקל, מותגי הודיס ובכללם אורבניקה הציגו שיפור בביצועים. ברשת קסטרו נערכת תוכנית התייעלות וצמצום סניפים במסגרתה נסגרו כבר מעל 27 חנויות, ברשתות אורבניקה והודיס נערכים מהלכים הפוכים של הרחבת הפריסה והגדלת שטחי המסחר כאמור.
מול התרומה השלילית של רשת קסטרו לתוצאות, מותגי החברות של הודיס סיימו רבעון שלישי רווחי: הודיס הציגה רווח תפעולי של 13 מיליון שקל ואורבניקה הרוויחה 12 מיליון שקל בתחום האופנה ו-3.5 מיליון שקל באביזרי האופנה. גם מותגי הודיס הנוספים, קרולינה למקה, וטופ טן, הציגו פלוס בשורה התחתונה – הרוויחו 16 מיליון שקל ו- 11 מיליון שקל בהתאמה ברבעון השלישי.
קסטרו סיימה את הרבעון השלישי לשנת 2024 עם עלייה של 12% בהכנסות שהסתכמו ב-507.6 מיליון שקל ועלייה חזקה של 49% ברווח התפעולי שעמד על 41 מיליון שקל. קבוצת האופנה חתמה את הרבעון עם שיפור של 28% ברווח הנקי שעמד על 17 מיליון שקל.
מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 1700-720-720 או לחצו כאן