אורנה יפת, כלכליסט
רשת האופנה קסטרו ממשיכה לבצע מהלכי התייעלות. קסטרו תסגור תשע חנויות במהלך 2018 ותפתח במקומן חמש חנויות, חלקן משולבות עם בגדי נשים, גברים וילדים. מדובר בקונספט חדש של חנויות ענק בגודל 900–1,000 מ”ר במיקומים בהם מתאפשר לה להתרחב. שתי החנויות הראשונות בנראות החדשה ייפתחו בקניון עזריאלי מודיעין ועזריאלי באר שבע.
במסגרת זאת, תסגור החברה שלוש חנויות מפסידות, תפתח שלוש חדשות ותרחיב בין 10–15 חנויות לקונספט החדש. בחברה אומרים כי בסוף השנה שטחי המסחר של קסטרו יגדלו. יחד עם זאת, ללא ספק מדובר במהלך של התייעלות מצידה של הקבוצה, שהפכה לאחת החזקות עם סיפוח מותגי הודיס־אורבניקה.
מהלכי ההתייעלות שמבצעת קמעונאית האופנה באים כהמשך למגמה שאותה החלה כבר ב־2017 של סגירת חנויות מפסידות וכינוס מותגי קסטרו תחת קורת גג אחת. בקניונים אומרים כי קסטרו נוקטת ביד קשה בכל הנוגע לדמי השכירות ומנסה לשפר את עמדתה, בעיקר לאור הכוח והגודל שלה מאז המיזוג עם הודיס. בענף מסרו כי קסטרו ביקשה וקיבלה הנחות בדמי שכירות בעשרות חנויות בקניונים בשנה האחרונה.
“הנחות שהסתכמו באלפי שקלים לחודש לחנות”, מסר גורם בענף הקניונים. “מי שלא מתפשר איתם הם מודיעים לו על סגירת החנות בגמר תקופת החוזה”. הסכסוך שהיה לקבוצת האופנה עם עזריאלי בנושא שכר הדירה הסתיים.
מעוניינים בזיכיון לרשת אופנה? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.