קרוקר פותחת 10 סניפים חדשים

קרוקר פותחת 10 סניפים חדשים

רשת קרוקר מתרחבת. רשת האופנה תשקיע 3.5 מיליון דולר בשיפוץ ושדרוג הסניפים הקיימים ובפתיחת שבעה עד עשרה סניפים נוספים במהלך השנה. מקור ההשקעה הוא בהון עצמי של בעלי הרשת, הזוג אתי ודוד לוי.



לדברי מנכ"ל קרוקר, אבי לוי, מחזור המכירות של הרשת ב-2006 עלה ב-16%. "ב-2007 אנחנו מצפים לגידול משמעותי שיבוא הן מפתיחת החנויות והן מהעשרת הקולקציה", מוסיף לוי.



בשבועיים האחרונים פתחה הרשת חנויות בכפר סבא, ברעננה ובטבריה ובמהלך השנה ייפתחו חנויות במודיעין, בראשון לציון, בנצרת, בבאר שבע, באילת ובערים נוספות. לדברי לוי, יעד הרשת הוא להגיע בסוף התהליך ל-40 סניפים לכל היותר, כולם בבעלות מלאה של הרשת.



דמי השכירות שהרשת תשלם עבור חנות בת 100 מ"ר בקניון עזריאלי במודיעין עומדים על 65 דולר למ"ר. עבור חנות בת 110 מ"ר באיקאה וילג' בראשון לציון תשלם הרשת 60 דולר למ"ר ואילו במתחם ביג בנצרת תפתח הרשת חנות על שטח של 150 מ"ר ותשלם דמי שכירות בסך 40 דולר למ"ר.



פעילות הרשת, שפתחה את סניפה הראשון לפני 20 שנה, התמקדה עד כה בעיקר במכירה לחנויות פרטיות. בארבע השנים האחרונות עושה הרשת מאמצים להגדיל את הפעילות בסניפים ובמקביל להקטין את נפח פעילותה בחנויות הפרטיות. "אנחנו רואים שהשוק הולך לכיוון של ריטייל ופחות סיטונאות וזה הולך ומתחזק", אומר לוי. לדבריו, כבר היום 70% ממחזור הרשת מקורם במכירה הקמעונאית בסניפים וחלקה של המכירה בסיטונאות עומד על 30%. יעד הרשת הוא לצמצם את שיעור המכירה הסיטונאית ל-20% בלבד מפעילות הרשת.



עיצוב ושדרוג הסניפים הקיימים יכלול לדברי לוי שילוב של תרבויות שונות. החנויות יאובזרו ברהיטים שיובאו במיוחד מהודו, מהפיליפינים, מאיטליה ומאמריקה.



הרשת פועלת היום בארה"ב, ברומניה, בדרום אפריקה ובמלטה, בהיקף מצומצם הכולל חנויות קונספט בבעלויות מקומיות ומכירה לחנויות פרטיות. בנוסף, לרשת חנות קונספט אחת בדרום אמריקה בבעלות מקומית והיא עתידה להרחיב השנה את פעילותה לכל רחבי דרום אמריקה, בשלב ראשון ל-15 נקודות מכירה נוספות. לדברי לוי, מדובר בחנויות בסדר גודל של כ-15 אלף מ"ר ומוצרי קרוקר יימכרו כחנות בתוך חנות.