רולדין תהפוך את הקונדיטוריות לבתי קפה

רולדין תהפוך את הקונדיטוריות לבתי קפה

רשת רולדין מתרחבת והופכת את הקונדיטוריות לבתי קפה. קובי חקק, מנכ"ל רשת רולדין, הודיע על הקמת 6 סניפים חדשים עד סוף שנת 2007. בימים אלו הושלמה הקמת סניף הדגל של רולדין ברחוב אלנבי בתל-אביב. 


 
בחודש ינואר השנה פתחה הרשת סניף באזור התעשייה פולג בנתניה, ובחודשים הקרובים צפויים להיפתח 4 סניפים נוספים ברחבי הארץ ביניהם: בפרויקט ממילא בירושלים, בגבעת שמואל, באשדוד, וברחובות. בסך הכול, יתווספו בשנת 2007 לרשת 6 סניפים והיא תמנה 20 סניפים.
 
לדברי חקק, במהלך שנת 2008 צפויה רולדין להמשיך את מגמת ההתרחבות ולפתוח בין 6 ל- 8 סניפים חדשים נוספים, בין השאר בעיר באר שבע, בראשון לציון ומודיעין. בכוונת הרשת למנות כ-35 סניפים בפריסה ארצית בסוף שנת 2009, כאשר בפתיחת כל סניף יושקעו בין 1.2 ל-1.5 מיליון שקל. מגמת ההתרחבות מתאפשרת בעיקר באמצעות מתן זכיונות, מה שישאיר בידי רולדין 35% מהחנויות בבעלותה ושאר הסניפים יוחזקו על ידי זכיינים.
 
מחזור המכירות השנתי של רולדין יסתיים ב-2007 ב-50 מיליון שקל (לא כולל מכירות הקונדיטוריה הראשית בקדימה). חקק צופה, כי מחזור המכירות של רולדין יגיע בסוף שנת 2009 ל-100 מיליון שקל. "עד היום היינו רשת עם 15 סניפים בעיקר בתל אביב ובאזור השרון. מהיום אנחנו רוצים להפוך לרשת ארצית שנמצאת גם בדרום וגם בצפון", אמר חקק, "כיום אין רשת שהיא גם בית קפה וגם קונדיטוריה כמו רולדין, אלא רובם אספרסו ברים. אנחנו מציעים גם מכירה של לחמים ולחמי פרימיום ועוגות".
 
"לא רואה בארקפה מתחרה"
גם רשת ארקפה מוכרת לחמים, עוגות, מציעה ארוחות בוקר וכמובן קפה, אך חקק לא רואה בה מתחרה ישירה. "בארקפה אין הרבה תצוגה של לחמים", הוא מסביר, "מכירות הלחם העיקריות שלהם הן בעגלות בקניונים, אבל לא בסניפים. עיקר הפעילות שלהם הוא כבית קפה המציע אספרסו בר ולא כמקום למכירת מאפים. אולי עכשיו הם יהיו מתחרים שלנו, כי אנחנו הולכים להגדיל משמעותית את מכירות הקפה בסניפים".
 
לדברי חקק, רולדין נמצאת 18 שנים בשוק, אך ההחלטה על ההתרחבות באה דווקא עכשיו כתולדה של תהליך טבעי שהתרחש בסניפים. "בלי הרבה מאמץ ובלי השקעה שיווקית, אנחנו מוכרים 300-400 כוסות קפה ביום בסניפים. ראינו שיש הצלחה בתחום הזה בלי להתאמץ, והחלטנו להפוך את הקונדיטוריות לבתי קפה".
 
מרבית הסניפים של רולדין ממוקמים כיום ברחובות הערים, אך באחרונה נפתחים גם סניפים בקניונים, שם שכר הדירה כפול משכר הדירה ברחובות. חקק מעדיף לפתוח סניפים בצירי תנועה ומסביר: "באלנבי עוברים 35 אלף איש מדי יום ברחוב. הסניף שלנו ברחוב נפתח לפני שבוע וכבר קונים בו 400 איש ביום".