רנואר פותחת רשת לנערות

רנואר פותחת רשת לנערות

מנכ"ל חברת האופנה רנואר, סרג' דרעי שם לעצמו למטרה להגיע בתוך 3 שנים למחזור מכירות של 500 מיליון שקל. בשנת 2006 הסתכם המחזור של החברה ב-242 מיליון שקל עם גידול של 23% במכירות לעומת 2005. הפדיון למ"ר בשנה החולפת עמד על 600-700 דולר. "זו לא היתה הכי חזקה שלנו מבחינת צמיחה", הוא אומר, "אבל זו היתה השנה עם מחזור המכירות הכי גבוה שהגענו אליו עד היום". מכירות החברה מ-42 חנויות הנשים עמדו על 145 מיליון שקל, והמכירותיה מ-32 חנויות הגברים עמדו על כ-97 מיליון שקל. ב-2007 תשקיע הרשת 2.5 מיליון דולר בפרסום. 
 
שוק האופנה בישראל כיום הוא שוק רווי מותגים. והלקוח? הוא דורש איכות מצד אחד, ומחיר שיהווה VALUE FOR MONEY מצד שני. במצב כזה, משקיעות חברות האופנה את מרבית המאמצים בשיפור מיקום החנויות בקניונים והגברת חווית הקנייה ללקוח.
 
כמה כסף תשקיע רנואר ב-2007 בהגדלת רצפת המכירה ובמיקסום חווית הקנייה?
 
"נשקיע 17 מיליון שקל בפתיחת סניפים חדשים של רנואר נשים ורנואר גברים ו-30 מיליון שקל נוספים בפתיחת רשת חדשה לנערות. אחד ממנועי הצמיחה שלנו בשנה הבאה יהיה הגדלת שטחי המסחר וזה אחד התהליכים המרכזיים בשוק האופנה. בקניון עזריאלי נכפיל את שטחי המסחר וכך גם בגרנד קניון בחיפה. בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה נעבור למיקום טוב וגדול יותר. בחלק מהמקומים נשכור חנויות צמודות לאלה של רנואר ובחלק אחד נפתח חנויות שאינן צמודות לחנויות הקיימות".
 
בעוד כחודש צפויה רנואר להכריז על השקת רשת לנערות. בשנה הראשונה להשקה תפתח החברה 20 חנויות שיהיו נפרדות מחנויות רנואר הקיימות. בתוך שלוש שנים תמנה הרשת כ- 40 -50 חנויות בפריסה ארצית. רנואר זיהתה פלח שוק שלא טופל בארץ עד היום ובמקום להשקיע משאבים בעוד תת מותג לבגדי תינוקות, החליטה לתת מענה לנערות, שכיום רוכשות את הבגדים בחנויות של נשים. 
 
במסגרת המלחמה על מיקומים טובים בקניונים, כמה כסף תוציא בשנה הבאה עבור דמי פינוי?
 
"אני לא אנקוב בסכום, אבל אני כן מוכן לומר שאנחנו בהחלט לא שמחים לשלם דמי פינוי. השוק החופשי יקבע את הכללים והסכומים. הגורמים הקובעים הם שם המותג, הנהלת הקניון (שמנסה למגר את התופעה – א.י.) והקמעונאי שמפנה את החנות. כיום אנחנו במיקומים הכי טובים בקניונים, אבל בגלל שאין הרבה קניונים חדשים שנפתחים, כמות השטחים המסחריים לא גדלה ביחס לכמות המותגים, וכך הביקושים עולים והמחיר בהתאם. אני מאמין שגם בשנתיים הקרובות תמשיך להתקיים תופעת דמי הפינוי".  
 
הנהלות הקניונים מקשות עליכם ועם כל חידוש חוזה מעלות את דמי השכירות. בכמה אתה צופה שדמי השכירות יעלו בשנה הקרובה?
 
"הנהלות הקניונים רוצות מצד אחד את המותגים הכי חזקים ומצד שני רוצות למקסם רווחים. אני מעריך שדמי השכירות השנה יתייקרו בעד 30% בקניונים בערים המרכזיות. יחד עם זאת, הקניונים שנמצאים בפריפריות יצטרכו להוריד את דמי השכירות ב-20% אם הם ירצו להכניס מותגים טובים כמונו. הם יצטרכו לגרות אותנו להיכנס".
 
מה הסיכוי שבעקבות התחרות במרכזים המסחריים, יחזרו הקמעונאים להקים חנויות ברחובות?  
 
"הקניון נותן כיום כלים לחווית הקנייה הכי טובה. יש בו מיזוג, בתי קפה, חניון, מקומות לפעילות לילדים ויש בו גם אבטחה שלצערי במדינה שלנו זה פרמטר בעל חשיבות ממעלה ראשונה. כדי להפוך את החוויה האורבנית לכזו המוכרת לנו מרחובות אירופה, נדרשת השקעה גם מצד ראשי הערים.
 
"נכון להיום, ראשי העיריות לא משקיעים בפיתוח הרחובות אלא בכמות הפקחים שנותנים קנסות. כלכלית, ישתלם לנו לרכוש חנויות ברחובות שתהיה בהם חווית קנייה אורבנית כי כיום קמעונאיות האופנה לא מרוויחות מעסקאות נדל"ן. הרחוב הוא לא תחליף לקניון, הוא חוויה מסוג אחר. אם ראשי הערים ישקיעו בתשתיות, יפתחו בתי קפה, מסעדות ויקצו מתחמים לחנייה ברחובות, נשמח לפתוח חנויות ברחובות מרכזיים בתל אביב, ירושלים וחיפה".  
 
החברות המתחרות בך כבר מזמן יצאו לחו"ל ופתחו חנויות בעולם. מה התוכניות של רנואר לפיתוח עסקי בחו"ל?
 
"אנחנו עושים פעילות לקראת יציאה לחו"ל, אבל בצורה שקטה. אנחנו לומדים את השוק הבינלאומי ולמעשה כבר קיימים בחו"ל – יש לנו תשתיות להקמת חנויות, תשתיות לוגיסטיות, מערכות מידע ותוכניות לפיתוח עסקי. השקענו בהכנות ליציאה לחו"ל כסף רב, אבל נפרוץ לשוק הבינלאומי רק כאשר נהיה מוכנים עם תשתית ליציאה מאסיבית. אנחנו שמחים שיש חברות ישראליות שעושות עבודה יפה בחו"ל ואנחנו לומדים מהן".
 
תפתחו את החנויות הראשונות במזרח אירופה? זה היעד המועדף כיום על החברות הישראליות. 
 
"אני לא בטוח שמזרח אירופה זה היעד הנכון. עוד לא החלטנו, אבל המקום הראשון שנפתח בו חנויות, בטוח שזו תהיה הצלחה. המוצר שלנו יהיה נכון בכל מדינה, אבל העניין הוא הקצאת משאבים. כאמור, בשלב זה אנחנו משקיעים משאבים בפתיחת הרשת החדשה לנערות בישראל". 
 
לאיזה כיוונים אתה צופה ששוק האופנה ילך בשנים הבאות?
 
"ב-15 השנים האחרונות השוק היה בשלב ההתבגרות. כעת הוא מתחיל להיות שוק של בוגרים. הצמיחה של השוק תהיה תוך שיפור חווית הקנייה ללקוח, כי סף הריגוש והדרישות של הלקוח כל הזמן גדלים. שם המשחק יהיה המקצועיות. לקסטרו, למשל, אין אופי במוצר. הם מייצרים מה שהם חושבים שימכור. אנחנו, בקו החדש לנערות, נשיק מוצר עם אופי אבל שונה.
 
"מי מהשחקנים שלא ייצור חווית קנייה מנצחת לא ישרוד. התחרות תיגבר, יהיו יותר מותגים ומצד שני המחיר לצרכן לא יעלה בגלל התחרות. בשוק כזה, חברות האופנה יצטרכו לשבור שיניים. המותגים הקטנים שחושבים שבהשקעות קטנות הם יהפכו לשחקנים גדולים, טועים".