רשת בגדי הילדים סולוג ממשיכה להכביד על קבוצת בריל. למרות עלייה של 3.3% במכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ההפסדים של הרשת מעמיקים. מכירות הרשת הסתכמו ב-41.1 מיליון שקל, אך גררו הפסד תפעולי של 3 מיליון שקל – לעומת הפסד תפעולי של 2.82 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
לקבוצת בריל יש מספר לא מבוטל של רשתות אופנה והנעלה, הכוללות בנוסף לסולוג גם את גלי, כל נעל סנטר, נאוטיקה, טימברלנד, לי קופר, סולוג, ניין ווסט, איזי ספיריט ואן קליין. חלקן הניבו ביצועים טובים, אך אחרות פשוט לא מתרוממות.
כך, בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, מכירות הקבוצה ירדו ב-3.4% והסתכמו ב-439.7 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם ב-219.3 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות נשחק מ-51.7% ל-49.9%. בשורת הרווח התפעולי הקבוצה רשמה הפסד של 5.93 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 6.4 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים אשתקד. את השורה התחתונה חתמה הקבוצה בהפסד נקי של 11.6 מיליון שקל.
לבריל יש כיום שתי אחזקות משמעותיות שאחראיות ל-64% המכירות והרווחים של הקבוצה: האחת, הרשתות גלי וכל נעל סנטר (מגזר הנעליים), אחראיות לכ-37% מהמכירות; האחרת, הרשתות נאוטיקה וטימברלנד, אחראיות לכ-27% מהמכירות.
במגזר הנעליים ירדו אמנם מכירותיה של בריל ב-3% והסתכמו בכ-161 מיליון שקל, אך הרווח התפעולי עלה ב-31% ל-6 מיליון שקל (3.7% מהמכירות), לעומת רווח תפעולי של 4.6 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד (2.7% מהמכירות).
הרשתות נאוטיקה וטימברלנד (מגזר SBN) היו תמיד למוקד רווח מרשים, אך השנה נראה כי הן חוות שחיקה ברמת הרווחיות, אף שזו עדיין גבוהה. מכירות הרשתות הסתכמו בתקופה זו ב-117.2 מיליון שקל – ירידה של 2.5%. הרווח התפעולי, לעומת זאת, צנח ב-37% – מרווח תפעולי של 18.8 מיליון שקל (15.7% מהמכירות) ל-11.9 מיליון שקל (10.2% מהמכירות).
כשבריל רכשה לפני 6 שנים את רשת לי קופר שנקלעה לקשיים, היא חשבה להפוך אותה למנוע צמיחה ולמוקד רווח. אלא שמאז הלכו ביצועיה והידרדרו, והרשת, שפנתה לקהל הצעיר והייתה חזקה במיוחד בגזרת הג'ינסים, איבדה מהייחודיות וממיצוב המותג.
מתחילת השנה הנוכחית צנחו מכירות לי קופר ב-9.5% והסתכמו ב-66.2 מיליון שקל בלבד. אלה הניבו הפסד תפעולי של 929 אלף שקל, לעומת רווח תפעולי של 3.4 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. גם אם אין מדובר בהפסד גדול, הרי שהמגמה השלילית הנמשכת תקופה ארוכה מחייבת את בריל לחשב מסלול מחדש בכל הקשור להמשך פעילות הרשת.
בריל גם מחזיקה בכמה מותגי יוקרה, הכוללים את ניין ווסט, Guess, איזי ספיריט ואן קליין, המאוחדים במגזר סופר ברנדס. במגזר זה ירדו המכירות מתחילת השנה ב-3% והסתכמו ב-54.2 מיליון שקל. הפעילות, שהניבה אשתקד רווחיות נמוכה של 514 אלף שקל (0.9% מהמכירות), עברה להפסד של 477 אלף שקל. המכירות בחנויות הזהות ברבעון השלישי השנה צנחו ב-16.9% – ירידה חדה במיוחד.
בריל מדווחת בתוך כך כי מינואר הקרוב היא תפסיק לנהל את מחלקות הנעליים ברשת המשביר לצרכן, אך תמשיך למכור נעליים לרשת בתי הכלבו בקונסיגנציה.
מחפשים זיכיון לרשת מצליחה? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן