רשת הקפה אילי תפתח סניפים בישראל

רשת הקפה אילי תפתח סניפים בישראל

שלי פדרמן, הבעלים והמנכ"ל של קפה לנדוור, מעמיק את שיתוף הפעולה עם חברת הקפה האיטלקית אילי וישמש מתווך בינה לבין זכיינים מקומיים, לפתיחת רשת בתי קפה ממותגת אילי.


 


פדרמן אינו מתכנן להיכנס כשותף ברשת בתי הקפה הממותגת אילי, כשם שלא נכנס כשותף ברשת בתי קפה הממותגת לנדוור, המפעילה 3 סניפים, 2 בתל אביב וסניף בגרנד קניון בחיפה. לדבריו, "הבעלים של רשת בתי הקפה לנדוור קנו ממני את הזיכיון לשימוש בשם המותג לנדוור ומעבר לכך אין לי קשר לרשת".



על אף ריבוי רשתות הקפה בשנים האחרונות בישראל, כדוגמת ארומה, קפה-קפה, קפה ג'ו וקפה הלל, פדרמן אינו חושב כי ענף בתי הקפה רווי. "בשנים האחרונות גדלו שעות הפנאי של הצרכן הישראלי והתגברה המגמה של אכילה מחוץ לבית. השוק הפך לשוק של מותגים ולכן יש מקום לעוד מותג. השוק עדיין בהתפתחות ולא יפסיק להתפתח".



בשלב הראשון, ייפתחו סניפי קפה של אילי באזור גוש דן ולאחר מכן תיבחן האפשרות להתפרס ברחבי ישראל.



לנדוור מייצגת בישראל את המותג אילי מזה כ-5 שנים ופועלת באמצעותו במגזר המקצועי. החברה מספקת מכונות קפה של אילי לבתי קפה, ברים, מסעדות ובתי מלון, ובאחרונה, נכנסה גם לשוק המשרדי-ביתי, שבו מוביל המותג נספרסו. בנוסף, החלה לנדוור לייצר מכונות קפה לשימוש במגזר החרדי, לטובת שומרי השבת.



"מחזור המכירות של לנדוור בשוק המקצועי מוערך בכ-30 מיליון שקל ואילי מחזיק בנתח שוק של כ-15%. בשוק המשרדי מדובר ב-3-5 מיליון שקל, אבל רק התחלנו ומדובר בשוק שאפשר לגדול בו", אומר פדרמן. בשוק האספרסו הקמעוני, מחזיק אילי בנתח שוק כספי של 33.5%, בעוד לוואצה מחזיק ב-41.5% ומותג האספרסו של עלית מחזיק ב-15.8%. גודל השוק מוערך ב-96 מיליון שקל (נתוני סטורנקסט ינואר-נובמבר 2007).