רשת הקפה האמריקנית סטארבקס דיווחה על עלייה של 20% ברווחי הרבעון האחרון

רשת הקפה האמריקנית סטארבקס דיווחה על עלייה של 20% ברווחי הרבעון האחרון
רשת הקפה האמריקנית סטארבקס דיווחה אתמול (ד') על עלייה של 20% ברווחי הרבעון האחרון.


הרשת העלתה את תחזית הרווח שלה לשנת 2006 בעקבות ביקוש לכרטיסי מתנה בעונת החגים בדצמבר, שהעלה את מכירות הרשת בינואר מעבר לתחזיות המוקדמות.

בעקבות הודעת הרווח של החברה זינקה מנייתה ב-5.2% במסחר האלקטרוני, שלאחר סגירת המסחר הרשמי בוול סטריט.


מכירות סניפי סטארבקס הפתוחים לפחות 13 חודשים (להוציא סניפים חדשים), עלו בינואר ב-10%, מה שמסמל את הפעם השנייה ב-12 החודשים האחרונים שהרשת דיווחה על גידול דו ספרתי בנתון קמעונאי חשוב.

התוצאות




הטובות של ינואר "גרמו לכמה משקיעים לאכול את הכובע", אמר מייק קוסקובה, מנהל תיקים בחברת 'ויקטורי קפיטל מנג'מנט', המחזיקה בבעלותה בכ-875 אלף מניות סטארבקס.

אנליסטים ציפו, שהרשת תדווח הפעם על עלייה חד ספרתית ברווח.


הרווח הנקי של הרשת ברבעון הראשון של שנת התקציב, שהסתיים ב-1 בינואר, עלה ל-174.2 מיליון דולר, לעומת 144.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.


להוציא הוצאות בגין חלוקת אופציות לעובדים, הרווח למניה של סטארבקס הסתכם ב-24 סנט למניה, והיה גבוה ב-2 סנט למניה מהתחזיות בוול סטריט.


מכירות משקאות קפה בעונת החגים סייעו לדחוף את מכירות הרשת ברבעון מעלה ב-22%, והן הסתכמו ב-1.9 מיליארד דולר.


עם זאת, אחד האנליסטים זקף את הרווח הגבוה מן הצפוי לעלייה בשולי הרווח התפעולי, לאחר שהוצאות התפעול והתפוסה ירדו.


סטארבקס פעלה בשנה האחרונה להגברת מכירותיה בארה"ב, שוק הדגל שלה, על ידי הוספת ארוחות צהריים כמו סלטים וסנדוויצ'ים לתפריט שלה.


החל מאתמול הודיעה סטארבקס כי בסניפים שלה בפורטלנד, אורגון, הוכנסו לתפריט סנדוויצ'ים חמים לארוחת בוקר. בכוונת הרשת להכניס השנה פריטים אלה גם לסניפיה בשיקאגו ובסן פרנסיסקו.