רשת התחנה הישראלית: מתחרה ל- AM:PM

רשת התחנה הישראלית: מתחרה ל- AM:PM

דודי ויסמן שילם 150 מיליון שקל בעבור רשת AM:PM, המונה כ-20 סניפים בתל אביב, אך התחרות על שוק חנויות הנוחות רק גוברת: טיב טעם מעצימה את נוכחותה במרכז, בעזרת סניפי in the city, ואילו עכשיו מצטרף לתחרות שחקן חדש – רשת התחנה הישראלית של היזם הפרטי דודו ארווס.



רשת התחנה הישראלית מונה כבר ארבעה סניפים, ששניים מהם נפתחו בחודש האחרון. הסניפים פועלים לפי עיקרון שמזכיר את רשת Seven Eleven האמריקאית: מזנון של קפה ואוכל מהיר לצד מוצרי מכולת.


 


עד פברואר 2008 צפויים להיפתח עוד ארבעה סניפים בתל אביב, שיביאו את הרשת למחזור מכירות של 20 מיליון שקל בשנה.


 


סניפי הרשת פתוחים 24 שעות ביממה, אך אינם פועלים בשבת (בניגוד לרשת AM:PM). סניף הרשת שנפתח לאחרונה ברחוב ארלוזרוב בתל אביב ממוקם בצמוד לסניף מיועד של AM:PM.



ארווס, 38, תיכנן להקים את הרשת בתאילנד, אך נסיבות משפחתיות חייבו אותו לפעול בישראל. "הרעיון היה לתת מענה שיכלול גם סופר וגם מזנון ואוכל לעוברים ולשבים, לצד שירותים לקהילה", הוא אומר.



סניפי הרשת מציעים גלישה בחינם באינטרנט באמצעות מחשבים במקום ומתקן מים קרים. בנוסף, מנסים הבעלים להתאים את היצע הסניף לרחוב בו הוא ממוקם – לדוגמה, הסניף ברחוב אבן גבירול שם דגש על מוצרי מכולת, ואילו הסניף ברחוב אלנבי מותאם יותר לקהל של תיירים בדרכם לים (סיגרים לצרפתים, בירות סקוטיות לבריטים ועוד).



ארווס לא חושש מתחרות: "אנחנו לא מתחרים בסופרים האחרים, כי אצלנו אין קופות והכל אמור להיות הרבה יותר מהיר. סל הקנייה הממוצע עומד אצלנו על 26 שקל".מדובר בסל קנייה נמוך בהרבה משל רשתות השיווק, אך גבוה מזה של חנויות נוחות, למשל.



האם יש לך תוכניות לצאת מחוץ לתל אביב?
"ודאי. קוראים לזה התחנה הישראלית, לא התחנה התל אביבית".