רשת יוגו שמה את תחקיר כלבוטק מאחור ומתרחבת בהשקעה של 10 מ' שקל

רשת יוגו שמה את תחקיר כלבוטק מאחור ומתרחבת בהשקעה של 10 מ' שקל

מי שחשב שתחקיר היוגורטריות של 'כלבוטק' יצליח להעלים מהמפה התל אביבית את הטרנד החם ביותר של קיץ 2008, היום רגע לפני קיץ 2009 אנו יכולים לראות כי ככל הנראה טעה. היוגורטריות לא נעלמו אלא יש כאלו שאף התרחבו.


לפני כשנה יצא תחקיר של כלבוטק אשר ניפץ את אשליית הבריאות שאפפה את טרנד היוגורט ורבים חשו מרומים. הטענה המרכזית של רפי גינת הייתה שהיוגורט הנמכר באותם מקומות הוא בעצם גלידה ולא יוגורט כפי שטוענות היוגורטריות. לטענת גינת, אין בו מספיק חיידקים ובעצם מדובר בגלידה המבוססת על אבקות, בנוסף לכך העלה גינת בתכניתו את נושא חוסר השקיפות בערכים התזונתיים. בעקבות התחקיר שלחו כמעט כל בעלי היוגורטריות את היוגורטים שלהם לבדיקות מעבדה עצמאיות, הדפיסו פלאיירים והדריכו את העובדים לענות על שאלות של לקוחות חשדניים.


רשת היוגורטיות יוגו (Yogo), הנחשבת כחלוצה בתחום, היא ההוכחה לכך כי אף תחקיר לא יעצור את טרנד 'הגלידה הבריאה'. הרשת פרצה לתודעה במרץ 2008 ונמצאת בבעלות ארבעה שותפים: ליסה מנדלסון, שירית קינן, לירון כרמון ועמית לבנטר. 


היום, שנה אחרי עומדת הרשת בפני פתיחה של ארבעה סניפים חדשים, כולם בזכיינות, ומנהלת מגעים להרחבת הרשת לחו"ל ואף יוצאת עם מוצרים חדשים, כדוגמת יוגו מופחת סוכר, מופחת קלוריות, ודל שומן. האם זה טעים מספיק להחליף את הגלידה? את זה הצרכן ישפוט.


פתיחת סניפים חדשים בהשקעה של כמיליון שקל


רשת יוגו, הכריזה רק לאחרונה על התרחבותה, הסניפים הבאים עתידים להיפתח בהרצליה פיתוח, ברמת החי"ל, בקניון G בכפר סבא ובסינמה סיטי בראשון לציון. לדברי בעלי הרשת, "פתיחת הסניפים החדשים היא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של הרשת שצפויה להמשך גם בשנים הקרובות, בכוונת הרשת להמשיך ולפתוח סניפים במיקומים מרכזיים ובמרכזי המסחר המובילים במדינה". בנוסף, "הרשת במגעים מתקדמים לכניסה מאסיבית לשוק בחו"ל".


 לדברי עמית לבנטר, מבעלי הרשת, " עד סוף שנת 2009 לרשת יהיו 6 סניפים ובשנת 2010 הרשת מתכוונת להכפיל את מספר הסניפים".


לטענת בעלי הרשת, "מקפא היוגו מופחת הסוכר הינו על פי הגדרת התקן הישראלי (1145 עמ' 17) מופחת קלוריות, מופחת פחמימות ודל שומן והוא מכיל רק 68 קלוריות במאה גרם ו- 0.8% שומן". עוד מוסיפים כי "המוצר החדש, כמו כל מוצרי יוגו, עשוי מחומרים טבעיים, ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל. בהתאם למדיניות האקולוגית של הרשת, הודיעה הרשת כי המוצר "יוגש בכלי מתכלה, עשוי מקנה סוכר עם כפיות מתכלות ידידותיות לסביבה".


עוד מציינים כי "ייחודו של המוצר בכך שלא נעשה שימוש בסוכר רגיל ולא בממתיק מלאכותי אלא ב-agave, ממתיק אורגני המשמש תחליף לסוכר, אשר פותח לטענתם, על ידי הרשת". ה- agaveהינו קקטוס הגדל במקסיקו אשר אינו מכיל את החומרים המזיקים שיש בתחליפי סוכר מלאכותיים, ללא חומרים כימיים ואינדקס גליקימי נמוך.


בחודש שעבר הוסיפה הרשת קטגוריית מוצרים נוספת הנקראת u-treat, הם קינוחים המבוססים על מקפא יוגו. עוד הודיעה הרשת, "בכל שלושה חודשים יצא קינוח חדש אשר יתווסף לקטגוריה ועד סוף השנה יהיו 4 מוצרים בקטגוריה".


הרשת מתמודדת עם מתחרים שהופיעו מהר מאוד לאחר שהיוגורט הוכרז כהצלחה בעקבות התורים האינסופיים שהשתרכו ברוטשילד. ליסה מנדלסון, אינה מודאגת מהתחרות ואף לא מכך שמתחריה מוחרים את המוצר במחיר זול יותר, "אנחנו מאמינים שיוגו זה מותג שצרכנים מכירים ומעדיפים, וכבר אנו רואים כי המתחרים משנים את המחירים זאת בכדי שהעסק יהיה רווחי".


"מחזור המכירות שלנו עמד על 10 מיליון שקל ואילו תקציב הפרסום והשיווק היווה כ-1%-2% ממנו" השנה לדברי לבנטר, " אנו נכפיל את תקציב הפרסום, בעיקר בשל התרחבות הרשת".


רשת יוגו: "לא נפגענו מהתחקיר של כלבוטק"


כמו שאר היוגורטריות, ברשת יוגו התאכזבו לראות את התחקיר של כולבוטק. לטענת עמית לבנטר, מבעלי הרשת,"לא נפגענו מהתחקיר, להפתעתנו, דווקא ביום ששודר התחקיר חלה עלייה בכמות הלקוחות. עם זאת בימים שלאחריו כן הרגשנו ירידה כלשהי".


בעלי הרשת מציינים כי "אין ספק כי זהו מוצר העשוי מיוגורט בבסיסו, נכון יש חומרים מייצבים וסוכר אך בכל יום אנו מזמינים כמויות גדולות של יוגורט ומן הסתם אנו משתמשים בכך למוצרים שאנו מוכרים".


לבנטר מציין, כי "לא נפגענו וזאת ניתן לראות בצורה הטובה ביותר בכך שהתרחבנו מאז ואף אנו כיום לקראת פתיחת סניפים חדשים". עוד הוסיף, " בסניף רוטשילד בסופי שבוע אנו מוכרים מעל ל-2000 מנות ביום, כאשר בחורף חלה ירידה של כ-30% בלבד".