רשת ללין בדרך לסינגפור וארה"ב. כך הודיע היום (ב') הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי פוקס, המחזיקה ב-50% מהרשת. לדברי ויזל, החברה מנהלת בימים אלה משא ומתן עם גורם רציני בשוק האמריקאי שיקבל זיכיון לפתיחת רשת ללין בכל אמריקה. כמו כן היא מנהלת משא ומתן עם גורם נוסף לפתיחת רשת חנויות ללין בסינגפור.
משנה מקום משנה מזל? פוקס מסיימת את פעילותה באיטליה – ונכנסת לפיליפינים ולקנדהמדווחת על רבעון רביעי חזק: הרווח התפעולי צמח ב-38%, הרווח הנקי גדל ב-35%, והפעילות בחו"ל זינקה ב-165% * סגרה את 2007 עם ירידה של 40% ברווח הנקי ל-23.7 מיליון שקל והכנסות של כ-653 מיליון שקל * מזהירה מפני ירידה במכירות ברבעון הראשון ב-2008
כזכור, בינואר 2007 רכשה פוקס 50% מרשת ללין תמורת 12.9 מיליון שקל ומאז פעלה לפיתוח הרשת בארץ ובחו"ל. מאז הרכישה נפתחו 17 חנויות ברשת והיא מונה היום 30 חנויות כאשר 8 מתוכן בלונדון, נורבגיה ורומניה.
"אני משוכנע שללין היא הרשת הנוספת אחרי פוקס שתתחיל להתפרס מהר מאוד בעולם", אומר ויזל.
מחזור המכירות של ללין רשם ב-2007 גידול של 47% והסתכם ב-31 מיליון שקל, אבל הרווח התפעולי נשחק בתקופה זו ב-43% והסתכם ב-1.7 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 3 מיליון שקל ב-2006. הרווח הנקי נשחק אף הוא ב-48% והסתכם במיליון שקל, לעומת 1.9 מיליון שקל ב-2006.
בהתייחס לכך אומר ויזל: "ללין גמרה כעת את האיזון והיא תתחיל להמריא".
בשנתיים האחרונות נקטה פוקס באסטרטגיה של רכישות סינרגטיות. פרט לרכישה של רשת ללין, רכשה פוקס באוקטובר 2006 50% מחברת בילי האוס, זכיינית מוצרי בילבונג וריף, תמורת 19.5 מיליון שקל. בנוסף, ביוני 2007 רכשה החברה 50% מחברת א.ח ייצור ושיווק אופנה, בעלת המותג ורשת האופנה סאקס.
חברת בילי האוס מפעילה את רשת בילבונג המונה היום 8 סניפים. מחזור המכירות של החברה הסתכם ברבעון הרביעי ב-8 מיליון שקל, ואילו בכל 2007 ב-40.7 מיליון שקל. מחזור המכירות של רשת סאקס המונה 5 סניפים, הסתכם ברבעון הרביעי 2007 ב-4.9 מיליון שקל ובכל שנת 2007 ב-12 מיליון שקל. לדברי ויזל, בכוונת החברה להמשיך לפתח את הרשתות בילבונג וסאקס עד שימנו 15 סניפים כל אחת.
"יש כל מיני חברות שקראתי בעיתונים שהם קונות ולא הבנתי מה זה מוסיף להן. הם כאילו אוספים נכסים לפורטפוליו ולדעתי זה יפגע בהן מהר מאוד. אנחנו באסטרטגיה חדה וברורה של רכישות ובטוחים שנראה תוצאות במהירות. יש כמה חברות שמוכרות יפה טופ פאשן וביניהן קסטרו, זארה, הוניגמן ומנגו, אבל אין לי ספק שסאקס תהפוך מהר מאוד לרשת מובילה בתחום של האופנה ובחיים לא תתחרה בהן ישירות, אלא תמיד תגנוב את העשירונים העליונים. אנחנו מתכוונים להפוך את כל אחת מהרשתות לשולטת בתחומה" אמר ויזל.