רשת ללין תפתח 30 סניפים

רשת ללין תפתח 30 סניפים

5 חודשים לאחר שרשת פוקס רכשה 50% מרשת ללין נרות וסבונים, החליטה החברה להביא את הרשת לפריסה מלאה עוד השנה. הרשת, המונה 16 סניפים, תפתח עד סוף השנה 30 סניפים נוספים, בהשקעה כוללת של 12 מיליון שקל.



ביום חמישי האחרון פתחה הרשת סניף בביל"ו סנטר, ובחודש הקרוב תפתח שישה סניפים נוספים בקניון הראל מבשרת-ציון, בקניון רוטשילד בראשון-לציון, במתחם G בבאר-שבע, בכרמיאל, בהדסה עין-כרם, בדיזנגוף סנטר ובקניון רמת-אביב.


 


כפי שעולה מדו"חות פוקס, הרשת הכפילה ברבעון הראשון של השנה את מחזור המכירות שלה, שהסתכם ב-6 מיליון שקל, לעומת 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.



"בשוק קמים מתחרים כמעט כל יום", אומרת מירב כהן, מבעלי הרשת, על השוק התחרותי. "המתחרה העיקרי שלנו נכון להיום הוא סבון של פעם. לשאר המתחרים אין עדיין ווליום כדי שנקרא להם מתחרים". עם זאת אומרת כהן, כי "אני לא יודעת מה הייתי אומרת אם לא היינו מתחברות עם פוקס והיינו יושבות כאן וצריכות להילחם בשועלים לא קטנים שצריך לקחת בחשבון".
לדברי כהן, טרם המכירה לרשת פוקס פנו אליה ואל שותפתה, רויטל לוי, חברות רבות שרצו לרכוש אותן, לרבות קמ"ן אחזקות, רנואר, לי קופר, גולף אנד קו וקבוצת אלון. "עד שהראל ויזל הגיע פנו אלינו רבים, טובים ועשירים יותר, אבל עם אף אחד זה לא הלך לשום כיוון, כי לא התחברנו".



לדבריה, ההחלטה שלא למכור את החברה לקמ"ן אחזקות, שרכשה בסופו של דבר את נרות בשינקין, נעשתה בשל תפיסה שונה של העסק. "מאסטרטגיה קטנטונת שהם ניסו להציג, ראינו שאנחנו לא מדברים באותה שפה. ולא מדובר בגורם שאין לו יכולות פיננסיות", אומרת כהן ומכוונת לאסטרטגיה שבה נוקטת היום רשת ניו-פארם, שהכניסה את מוצרי נרות בשינקין לסניפי הרשת. "זו אסטרטגיה שאני לא מאמינה בה. מדובר באנשים עם ניסיון בשוק שאי אפשר לזלזל בהם, אבל ימים יגידו".



בעוד שהסניפים הפועלים בארץ הינם בבעלות ישירה של החברה, התרחבות הרשת לחו"ל נעשית באמצעות זכיינים. כיום לרשת זכיין באנגליה המפעיל ארבע חנויות, ואשר עד סוף השנה יפתח עשר סניפים נוספים במדינה.


 


בימים אלה מנהלת הרשת מו"מ מתקדם עם זכיין באחת ממדינות אסיה. אם יבשיל המו"מ לידי הסכם, יפתח אותו זכיין 20 סניפים של הרשת בתוך שנה וחצי, כולם במדינה אחת.


 


ללין נמצאת בבעלות פוקס (50%) מירב כהן (25%) ורויטל לוי (25%).