מירב קריסטל, ynet
מוזס עזבה את רוטשילד: מסעדת ההמבורגרים עם לוגו החתול המחייך נסגרה בת"א לפני כשבועיים. מוזס, שבשיאה היו לה 11 סניפים, הצטמקה כעת לשניים בלבד. באתר הרשת נכתב שהסגירה של המסעדה בשדרות רוטשילד זמנית, אך כעת מתברר שהיא סופית.
קבוצת BBB, שמחזיקה ברשת, אישרה שהסניף נסגר לפני כשבועיים, כשבקבוצה החליטו שלא לחדש שם את החוזה אחרי שהגיע לסיומו.
המטרה: לסגור בהדרגה את רשת מוזס, שהיא רשת מסעדות, ולהרחיב את מוזס שופ, רשת מזון מהיר שמתמקדת בעיקר במשלוחים ובטייק אוויי. יש בסניפיה אפשרות לאכול במקום, אך יותר בסגנון מזון מהיר, לא כמסעדה. למוזס שופ יש סניף במידטאון בת"א והיא פתחה לאחרונה סניף גם בסביון.
בעצם, ברשת מוזס, שהלכה והתכווצה, נותרו שני סניפים: באשדוד ובכפ"ס, שכרגע עובדים יפה, אז אין עילה לסגירתם "אבל הכיוון של הרשת הוא הפיכתה למוזס שופ", טוענים גורמים בענף. "לפתוח סניף של מוזס עולה לזכיין 4-3 מיליון שקל. לעומת זאת, עלות הקמה של סניף מוזס שופ קרובה יותר ל-900-700 אלף שקל לזכיין. יש גם במוזס שופ חוויית ישיבה נעימה, אך פחות מסעדתית".
מוזס שהוקמה על-ידי ארי ויורם ירזין, יובל סלע ואבי קונפורטי ב-2004, נמכרה ב-2017 לקבוצת BBB שבבעלות ירון ישראל, רון שולמן, שגיב אברמסון, טל יתום ואהובה תורג'מן, תמורת 35 מיליון שקל. היו לה אז 11 מסעדות, 5 מהן נוהלו בזכיינות והיא הייתה מהראשונות שמכרו המבורגר יקר ואיכותי. כבר בעת המכירה אמר אורי ירזין, שניהול רשת שונה בתכלית מניהול מסעדה.
תת הרשת, מוזס שופ, הושקה לפני כשנתיים, בעקבות הקורונה. הרעיון היה להפוך את הסניפים לקטנים יותר עם דגש על משלוחים וטייק אוויי. יש הבדלים ניכרים בתפריטים של שתי הרשתות, כשלרוב מוזס שופ מספקת חוויה במחיר נמוך יותר ממוזס, למרות שזאת לא רשת זולה. הממוצע לסועד נמוך בה יותר כי אין צורך לשלם טיפ וחלק ניכר מהתפריט של מוזס לא נמכר בה כמו אלכוהול יקר או קינוחים שהוחלפו בקינוחונים ב-10 שקלים.
מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 1700-720-720 או לחצו כאן