רשת קפה חדשה: טורקי טורקי

רשת קפה חדשה: טורקי טורקי

שוק הקפה הטורקי מתעורר מחדש, לאחר שהקטגוריה שמרה על יציבות לאורך השנים ובמטרה להרחיב את המפגש עם צרכן הקפה הטורקי הישראלי. קבוצת שטראוס משיקה בימים אלה חנות קונספט תחת השם: "טורקי טורקי".



החנות נפתחה במדרחוב נחלת בנימין בתל אביב, בהשקעה של 300 אלף שקל ומציעה תפריט משקאות מגוון המבוסס על הקפה הטורקי של עלית, ביניהם, טורקי הפוך, טורקי בטעמים ומשקה ברד טורקי. לצד הקפה, מוגשים מוצרי מאפה שונים.



גדי לסין, מנכ"ל שטראוס ישראל, אומר שהרעיון לחנות קונספט ממותגת קפה טורקי של עלית נולד מתוך הרצון להציע מודל חדשני בשוק הקפה. לדבריו, "נבחן את הצלחת החנות ונחילט על התרחבות הרשת בהתאם ונגיע גם לתחנות רכבת".



דליה מנדלמן, מנכ"ל חברת הקפה של עלית מוסיפה, כי "הרעיון שאוב מהקונספט של אספרסו בר איטלקי. אנחנו מאמינים בקונספט ובחרנו בנחלת בנימין בשל היותו מקום עם טראפיק גבוה".



רשת טורקי טורקי הינה הרשת השלישית שמפעילה קבוצת שטראוס. בבעלותה רשת ברי השוקולד מקס ברנר, המונה חמישה סניפים ורשת בתי הקפה עלית קופי, המונה 75 סניפים. ההחלטה לצאת עם רשת שלישית מבוססת על מודל שיווקי של 360 מעלות, הנוגע בכל קטגוריה בנפרד ונוגע בצרכן בממשקים שונים, בבית, בחנות ומחוץ לבית תוך כדי תנועה.



שוק בתי הקפה והקפה לדרך מוערך ב-1.2 מיליארד שקל, מתוכו שוק הקפה לדרך נאמד בכ-150 מיליון שקל. שוק המוצרים הנלווים לקפה מוערך בכמיליארד שקל. בישראל, 60% מהצרכנים שותים קפה טורקי וקטגורית הקפה הטורקי הקמעוני שומרת על יציבות לאורך שנים, בעוד עלית גדלה באותן שנים בנתח השוק ומותגי הקפה הטורקי של עלית מקבוצת שטראוס מהווים כ-80% מהקטגוריה.