רשת קפה קפה תפתח 15 סניפים

רשת קפה קפה תפתח 15 סניפים

רשת קפה קפה משנה אסטרטגיה: פותחת לראשונה סניפים בקניונים ונכנסת לתהליך פיתוח מואץ בארץ ובחו"ל.


 


עד סוף השנה הנוכחית תפתח הרשת 23 סניפים חדשים, 15 מתוכם ייפתחו ב-3 החודשים הקרובים. ארבעה סניפים בתל-אביב וסניפים נוספים בחולון, הרצליה, פרדס-חנה, רחובות, רמת-גן, חיפה, כפר-סבא, ירושלים, ראש-פינה ואילת, בהשקעה של 3.7 מיליון דולר.



"אם רשת רוצה להפוך לדומיננטית, גדולה ומרכזית, זה הזמן לאתר מיקומים טובים. הגודל הוא גם חוזק. מול הספקים אנחנו מקבלים הנחות מטורפות", מסביר בעל הרשת, רונן נמני.



במסגרת פתיחת הסניפים הנוכחית שילמה הרשת סכום של 220 אלף דולר כדמי פינוי עבור 3 מיקומים: שדרות רוטשילד בתל-אביב (50 אלף דולר), מגדלי ב.ס.ר ברמת-גן (50 אלף דולר) וכפר-סבא (120 אלף דולר).



בנוסף תשקיע הרשת סכום של 1.5 מיליון דולר במיתוג מחדש, באמצעות חברת פירמה. לוגו הרשת יוחלף לצורה מלבנית ויקבל צבעי חום, כתום ושמנת. לדברי נמני, מטרת המיתוג היא ליצור בידול מול רשתות הקפה האחרות, תחת הכותרת cafe cafe take your time".



"הרשת פועלת בקונספט של חוויית בילוי שלמה המעודדת ישיבה בבית הקפה בשונה מתרבות ה-take away. אנחנו נותנים מענה הרבה יותר נרחב של תפריט ושירות. אדם שלא מתחשק לו לשבת במסעדה, יכול לשבת אצלנו", אומר נמני.



הרשת נכנסת לראשונה לקניון עזריאלי, קניון בת-ים, קניון כרמיאל, קניון גבעת-שמואל, הקריון ולב המפרץ. "האסטרטגיה של הקמת הסניפים השתנתה. בתחילה הכיוון היה סניפים קטנים שכונתיים וכעת אנחנו נכנסים לשישה-שמונה קניונים. בנוסף, אם עד כה הסניפים הוקמו בהשקעה של כ-160 אלף דולר והתפרסו על 40-80 מ"ר, הסניפים המוקמים היום מתפרסים על 200-300 מ"ר ונבנים בהשקעה של כ-300 אלף דולר", מסביר נמני.



במקביל להתפתחות בארץ, פועלת הרשת להתפתחות בחו"ל. הרשת חתמה על הסכם לפתיחת רשת בהונגריה בזכיינות. בימים אלה פועלת הרשת לאיתור לוקיישנים ומצפה לחנוך את הסניף הראשון במדינה במהלך השנה הנוכחית. לדברי נמני, ההסכם נחתם עם זוג ישראלים, כשבת הזוג מחזיקה היום ב-25% מרשת קפה מובילה במדינה ובכוונתה למכור את חלקה ולהקים את רשת קפה קפה.



לפני יותר משנה פתחה הרשת סניף ראשון בבולגריה הפועל בשותפות של זכיין (75%) והרשת (25%). לדברי נמני, בתוך 14 חודש החזירו הצדדים 45% מההשקעה בהקמת הסניף שעמדה על 300 אלף אירו. סניף שני במדינה עתיד להיפתח במהלך 2008.



להוציא 2 סניפים, כל סניפי הרשת פועלים בזכיינות. דמי הזיכיון עומדים לדברי נמני, על 40 אלף דולר ו-5% מהמחזור הכולל. בנוסף, לרשת מגמה להרחיב את מספר הסניפים הכשרים ובסוף התהליך תפעיל 10 סניפים כשרים לעומת 4 הקיימים כיום.