שיחות מיזוג ברשתות החשמל: בסט ביי במגעים למיזוג עם רשת א.ל.מ

שיחות מיזוג ברשתות החשמל: בסט ביי במגעים למיזוג עם רשת א.ל.מ
רשת בסט ביי, מקבוצת פישמן רשתות, מנהלת מגעים למיזוג עם רשת א.ל.מ, שנמצאת בבעלות קבוצת מיני ליין הנסחרת בבורסה. כך נודע ל"גלובס".

מיני ליין היא יבואנית מותג האלקטרוניקה והחשמל הקוריאני סמסונג. אם יבשילו המגעים לכדי עסקה, ייעשה חיבור בין בסט ביי לבין רשת א.ל.מ דרך החברה האם, מיני ליין. איציק פורת, בעלי קבוצת מיני ליין וא.ל.מ, הכחיש את המידע: "אין שום דברים כאלה. כולם מדברים עם כולם. אין לי על מה להגיב". מבסט ביי סירבו להגיב על הידיעה.

קבוצת מיני ליין מורכבת מארבע חברות: מיני ליין, נציגת FRIGIDAIRE ו-King; סם ליין, נציגה בלעדית של סמסונג; מיני ליין תקשורת, נציגה של LG טלפונים סלולריים וא.ל.מ – רשת חנויות למוצרי חשמל. רשת מוצרי החשמל א.ל.מ ניהלה בעבר את מחלקות החשמל בסניפי מגה בריבוע הכחול, אולם ההתקשרות בין שני הצדדים הופסקה.

רשת א.ל.מ נמצאת בבעלות משותפת של קבוצת מיני ליין וצביקה אהרונוביץ', המשמש כמנכ"ל הרשת. ענף מוצרי החשמל מוערך בכ-4 מיליארד שקל בשנה. היקף המכירות של א.ל.מ עומד על כ-250 מיליון שקל. היקף המכירות של בסט ביי, כולל ביג בוקס, הוא כ-180-200 מיליון שקל.

לרשת בסט ביי 15 חנויות ברחבי הארץ בשטח ממוצע של 450 מ"ר. לפני כחצי שנה הכריזה בסט ביי על מדיניות של החזרת מוצרים ומתן החזר כספי. לפני מספר חודשים השיקה בסט ביי רשת חדשה תחת השם "ביג בוקס".

הקונספט הקמעונאי החדש שם דגש על מכירה והתנסות בתחומי האלקטרוניקה והמיחשוב. עד כה הוקמו שלוש חנויות בקונספט החדש בהשקעה של כ-9 מיליון שקל, כל אחת על שטח של כ-1,000 מ"ר. בתוכנית – הקמת שמונה חנויות בתוך שנה וחצי.

בביג בוקס נמכרים הרבה מוצרים שאינם נחשבים חלק מענף החשמל במושגים מסורתיים. שטח נרחב מוקצה למוצרי מולטימדיה, כותרי משחקי מחשב ודיסקים. במעמד השקת רשת ביג בוקס אמר אייל פישמן בהתייחס לכך שרשת בסט ביי הפסדית ואינה מייבאת בעצמה מותג חשמל ואלקטרוניקה שיאפשר לה להגדיל את המרווח: "זה נכון וזה בטיפול. כוחם של הסיטונאים בארץ גדול. הסיטונאים מרוויחים והקמעונאים מפסידים. זה מצב אבסורדי. אין כזה דבר בעולם. בעולם, כל רשת קונה ישירות את המוצרים. אין עוד יד באמצע שמעלה את המחיר. אנחנו מתכוונים להביא מותג שלנו.

באחרונה סיכם פישמן על רכישת 50% ממותג האלקטרוניקה יונדאי שנמצא בידי סקאל, אולם לא ברור אם הצדדים יצליחו להגיע להסכמה בנושא המחיר.

פישמן אמר עוד בזמן השקת ביג בוקס, כי דווקא מצבו הגרוע של שוק החשמל הוא בבחינת הזדמנות: "זה הזמן לנסות לשנות דברים. המטרה שלנו היא לתפוס 10% משוק של 4.5 מיליארד שקל. אני בטוח שאם נעשה את הדברים כמו שצריך נגיע לזה. כשהענף מצוי בקשיים – יש הזדמנות אדירה".