אדידס השלימה הרכישה של מתחרתה האמריקאית ריבוק אינטרנשיונל בגובה 3.8 מיליארד דולר |
||
The Marker | ||
יצרנית מוצרי הספורט הגרמנית אדידס השלימה רשמית את הרכישה של מתחרתה האמריקאית ריבוק אינטרנשיונל בגובה 3.8 מיליארד דולר בניסיון להשיג את מובילת השוק נייקי. בעלי המניות של ריבוק ורשויות ההגבלים העסקיים באירופה אישרו את העסקה בשבוע שעבר, שני המכשולים האחרונים שהיו להשתלטות הגדולה ביותר במגזר במשך שנים. אדידס, חברת מוצרי הספורט השנייה בגודלה בעולם, אמרה בהודעה ביום שלישי כי העסקה תיצור מכירות שנתיות לקבוצה של כ-11.8 מיליארד דולר, התקרבות למכירות של נייקי בהיקף 13.7 מיליארד דולר בשנת הכספים האחרונה שלה. הרברט היינר, מנכ"ל הקבוצה החדשה, אמר בהודעה כי באמצעות שילוב שניים מהמותגים המוערכים והידועים ביותר בתעשיית מוצרי הספורט העולמית, הקבוצה החדשה תיהנה מעמדה יותר תחרותית. אדידס הוסיפה, כי פול פיירמן יפרוש מתפקיד מנכ"ל ריבוק ויכהן כיועץ להיינר. הנהלת ריבוק תמכה בהשתלטות. החברה הגרמנית, הידועה בלוגו שלושת הפסים שלה, חזרה ואמרה כי היא צופה שהעסקה תעלה הרווחים בשנת הכספים של 2007 ותוביל לחיסכון עלויות של כ-150 מיליון דולר עד השנה השלישית לאחר הסגירה. אדידס מקווה כי העסקה תשלים את החוזק שלה בביגוד ספורט קלאסי כמו נעלי וחולצות כדורגל עם העמדה החזקה של ריבוק בארה"ב, בה אדידס לא הצליחה לאיים ברצינות על מעמדה של נייקי. |
אדידס השלימה הרכישה של מתחרתה האמריקאית ריבוק אינטרנשיונל בגובה 3.8 מיליארד דולר
1 בפברואר 2006
X