אופטיקה הלפרין פותחת חנויות במזרח אירופה

אופטיקה הלפרין פותחת חנויות במזרח אירופה
אחרי שחנכה באוקטובר סניפים בניו יורק, רשת אופטיקה הלפרין מסמנת עוד יעד התרחבות – מזרח אירופה. משפחת הלפרין פותחת סניפים במזרח אירופה תחת מותג חדש: "אופטיק 1". שני סניפים נחנכו לפני כשבוע במרכז העיר סופיה בבולגריה, בהשקעה של 250 אלף יורו כל אחד. בסך הכל ייפתחו בבולגריה חמישה סניפים – שלושה מהם בעיר ורנה. הסניפים יהיו בבעלות החברה, ומלבד סניף אחד בעיר ורנה שייפתח בתוך קניון, יתר הסניפים ימוקמו ברחובות ראשיים בערים. בניגוד לברוקלין – שם פתחה החברה סניפים באזור מגורים של הקהילה היהודית, ולכן בחרה להשתמש במותג הלפרין המוכר ליהודים המקומיים – במזרח אירופה השם הלפרין לא מוכר, ולכן הרשת תפתח את הסניפים תחת מותג בינלאומי שיפנה לקהל המקומי ולתיירים. החברה תשקיע כ־18 אלף יורו לחודש בפרסום חוצות וכן תעלה בקמפיין ברדיו המקומי. את הרשת בבולגריה ינהל שמואל הלפרין (37), אחיו של יעקב הלפרין, מנכ"ל החברה. "זה מרחק טיסה של שעתיים בלבד", מסביר שמואל, "וזו הסיבה שגם בחרנו ביעד זה, שקרוב לישראל". עוד סיבה היא העובדה שבולגריה עתידה להצטרף בקרוב לגוש היורו. בשלב זה אין בכוונת החברה לפתוח חנויות בעוד מדינות באירופה. יעקב הלפרין אמר כי סופיה נהפכה ליעד שופינג מועדף על האירופים, ומציעה מגוון של מותגים בינלאומיים במחירים הנמוכים יותר מאשר בבירות מערב אירופה. לדבריו, הוא אינו חושש מעיתוי פתיחת הסניפים ודווקא רואה במשבר הכלכלי העולמי הזדמנות להתרחבות בחו"ל. "משקפיים הם מוצר צריכה, ואני אמכור דגמים אופנתיים הזולים ב־40%–70% ממשקפיים דומים של מותגים בינלאומיים".