שני מוזס, גלובס

אחרי ההבטחות הגדולות בקופיקס ובקרן הגשמה והקשיים בהמשך הדרך, אבי כץ מנסה להמציא את עצמו מחדש ופותח רשת למכירת יהלומים מלאכותיים. את זה הוא צפוי לעשות יחד עם בתו חגית שינובר, אשר הייתה שותפתו ומנהלת גם ברשת קופיקס לפני ההשתלטות של רמי לוי, ושככל הידוע צפויה לעמוד בחזית הפרויקט החדש. בכוונת השניים להקים רשת תכשיטים ארצית תחת השם X ולמכור בה יהלומים מלאכותיים. כבר בשלב זה בסביבת כץ מצהירים כי הם מכוונים גם להתרחבות בחו"ל עם שני סניפים ראשונים – בלונדון ברוסיה.

בסביבת כץ מספרים כי הבעלות של הרשת החדשה היא של כץ ושינובר עצמם יחד עם שני אנשי עסקים מרוסיה שזהותם אינה ידועה, וששיעור החזקתם גם אינו ידוע. הסניף הראשון צפוי להיפתח בשבוע הבא בקומה הששית בקניון הגדול בפתח תקווה השייך לקבוצת קניוני עופר. ההבטחה של השניים מכריזה על "מהפכה צרכנית מפתיעה בעולם היהלומים", כשמדובר ביהלומים מלאכותיים, כלומר כאלה שמפותחים במעבדה ולא בכרייה. הקונספט, בדומה לשל קופיקס, אמור להיות של תמחור זול. לפי הערכות, כץ ושינובר צפויים להכריז על הקמת רשת ארצית עם הבטחה ל-30 סניפים, ארבעה מתוכם צפויים להיפתח בשנה הנוכחית.

אבי כץ פרץ בסערה לתודעה הציבורית ב-2013 כשהקים את רשת בתי הקפה והסופרמרקטים המוזלים קופיקס, תחת הרעיון למכירת מוצריה תמורת מחיר אחיד של חמישה שקלים. הרשת פעלה בעיקר במודל זכיינות והיא נקלעה להפסדים מתמשכים וטענות חריפות מצד זכיינים רבים. בהמשך קופיקס נרכשה על ידי רמי לוי, שעומל כבר תקופה ממושכת על שיקומה.

בתחילת דרכה קופיקס זכתה לעניין רב משום המודל בו פעלה, במסגרתו מכרה מגוון רחב של מוצרים תמורת מטבע של חמישה שקלים. הרעיון הזה קסם לציבור בישראל בתקופה של פוסט מחאת 2011, ולאחר שהופנה תסכול גדול כלפי רשתות קמעונאות המזון דוגמת שופרסל ומגה וכלפי חברות מזון גדולות דוגמת שטראוס, אסם ותנובה, תחת הכותרת יוקרה המחייה. רשתות קפה מתחרות אף נאלצו להוזיל את מחירי הקפה שלהן לתקופה מסויימת כדי להתחרות בקופיקס, ואף קמה לה מתחרה בשם קופיז.

אבל, כאמור, לא חלף זמן רב, וזכיינים רבים ברשת נקלעו לקשיים, וטענו שהמודל של מכירה בחמישה שקלים אינו כלכלי. בפברואר 2017 הרשת שינתה את המודל שלה, וייקרה את המחיר האחיד ל-6 שקלים מה שיצר זעם ותסכול בקרב לקוחות הרשת, והפדיונות שלה נפגעו באופן מהותי. חודשים ספורים לאחר מכן, החליפה הרשת מנכ"ל, ושינתה טקטיקה: במקום מחיר אחיד, היא שבה למכור את הקפה ב-5 שקלים יחד עם מגוון מועט של מוצרים, והוסיפה מגוון מוצרים משלימים בתמחור גבוה יותר, אך גם אז העסקים המשיכו לדשדש עד להשתלטות המדורגת של רמי לוי על החברה בניסיון לייצב אותה שנמשך למעשה עד היום. אגב, הסמכויות הניהוליות של כץ כיו"ר ושינובר כמנהלת, נלקחו מהם זמן קצר לאחר ההשתלטות של לוי.

אבל זו לא ההבטחה היחידה של כץ שלא הגשימה את ההבטחות שהיו טמונות בה בתחילת הדרך. ב-2009 ייסד כץ יחד עם חנן שמש חברה פרטית בשם קרן הגשמה, שמטרתה גיוס כספים מהציבור והשקעתם במיזמי נדל"ן, בעיקר בחו"ל, באמצעות תאגידים ייעודיים. בשנים האחרונות התפרסמו מספר רב של כתבות על קשיים בפרויקטים של הקרן בחו"ל, ולפני קצת פחות משנה עוכבו לחקירה ברשות ניירות ערך שניים מבכירי הקרן בחשד לביצוע עבירות דיווח על-פי חוק ניירות ערך. בסופו של דבר, לפני כחצי שנה, עשור לאחר שייסד את הקרן, מכר כץ את השליטה בקרן ליוג'ין מנדלוביץ'.

כשני עשורים לפני ההקמה של קופיקס, כץ נכנס לענף הקמעונאות כשהיה שותף להקמה של רשת התחפושות והצעצועים כפר השעשועים. לאורך השנים כץ עזב את החברה, שגם חוותה אתגרים לאורך השנים.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.