אייס מתרחבת לתורכיה

אייס מתרחבת לתורכיה

אייס רשתות, שבבעלות בני גאון וקבוצת זביידה, תקים חנויות של הרשת ושל אוטו דיפו בטורקיה.


"קיבלנו את ברכת אייס ארצות הברית לבחון את השוק הטורקי, ואנחנו במגעים מתקדמים עם שותפים פוטנציאליים מקומיים", אמר קובי מויסה, מנכ"ל אייס.


להערכתו, תוך חודשיים תיסגר עסקה עם שותף, והחנות הראשונה תיפתח במהלך 2007 באזור איסטנבול. הכוונה היא לפתוח חנויות אייס ואוטו דיפו, שנמצאת אף היא בבעלות אייס רשתות. 

הבחירה בטורקיה נובעת מהקרבה הגיאוגרפית לישראל, שהופכת אותה לטריטוריה נוחה לניהול וכן מתנופת הפיתוח של האזור. "טורקיה נהפכת מערבית מאוד ורשתות 'עשה זאת בעצמך' כבר פועלות שם. אנחנו מקבלים כל הזמן הצעות לפתיחה גם במזרח אירופה, אבל נעשה את זה לאט לאט", הוסיף מויסה.


בני גאון הצטרף לאייס לפני כשנה, לאחר שרכש את חלקו של גד זאבי (50%) בחברה לפי שווי של 28 מיליון דולר. גאון ניסה לעקוף את המכרז על הרשת באמצעות חבירה לשלמה זביידה, שותפו של זאבי, שהחזיק בזכות הסירוב. זביידה השתמש בזכות זו רק לאחר שהעניין הגיע לבית המשפט, וגאון אחזקות נאלצה לעבור תהליך התמחרות מול מרקסטון.


כיום מונה הרשת בישראל 29 סניפים של אייס ו-14 סניפים של אוטו דיפו. עד פסח ייפתחו שלושה סניפים נוספים של אייס. לדברי מויסה, עיקר ההתרחבות בשנה הקרובה תהיה באזור הפריפריה.