אי די דיזיין עומדת לסגור את הסניף במתחם געש בחודש אפריל

רשת הריהוט ועיצוב הבית אי די דיזיין עומדת לסגור את הסניף במתחם געש בחודש אפריל. ל"כלכליסט" נודע כי ההנהלה של חברת EFD – המפעילה את הרשתות אי די דיזיין, ביתילי, ריץ' אנד טיילור ו־myhomepage – מנסה אמנם למנוע את הסגירה, ומנהלת לשם כך דיונים עם קיבוץ געש ועם הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה , אך נכון לימים אלו ללא הצלחה.


כדי להיפטר מהמלאי העודף הפכה החנות למחסן עודפים אשר מוכר את כל הסחורה, כולל מתצוגה, בהנחה של עד 70%.


הסיבה לסגירה נעוצה בסוגיה משפטית המעסיקה את הגורמים השונים כבר שנים רבות. בשנות התשעים הקים קיבוץ געש את המבנים של המתחם המסחרי על קרקע חקלאית והשכיר אותם לבעלי עסקים. אולם הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז מרכז קבעה כי למבנים לא יינתן אישור לשימוש מסחרי, ומאז ניתנו היתרים זמניים רק לחלק מהמתחם.


אי די דיזיין היא רשת בינלאומית הפועלת בישראל מאז 1996 באמצעות חברת EFD מקבוצת פישמן רשתות וקבוצת איתני. הסניף במתחם געש נפתח בשנת 2002 והוא מתפרס על שטח של 2,200 מ"ר. מלבדו יש לרשת שלושה סניפים – בבני ברק, ירושלים וחיפה.


מאי די דיזיין נמסר בתגובה: "לנוכח נסיבות הקשורות במצב התכנוני של מתחם געש שבו נמצא הסניף של אי די דיזיין – אשר יש בהן כדי להשפיע על המשך פעילות הסניף במקום – החליטה החברה לסגור את הסניף. אולם לאחרונה החלו מגעים בין החברה, הקיבוץ והרשויות, שבמסגרתם נבחנים גם פתרונות אחרים לבעיה".