אנגלו סכסון נגד הזכיין לשעבר: ממשיך להשתמש בשם הרשת למרות הפסקת ההסכם

אנגלו סכסון נגד הזכיין לשעבר: ממשיך להשתמש בשם הרשת למרות הפסקת ההסכם
רשת התיווך אנגלו סכסון פנתה לבית המשפט המחוזי בת"א נגד אלי בלום בהרצליה שהיה זכיין שלה. הרשת מבקשת לאסור על בלום לעשות כל שימוש בסימני המסחר והשירות שלה, להימנע מעשיית שימוש בסימנים אדומים עד כדי להטעות לסימניה ולאסור עליו מלעסוק בעסקי תיווך נדל"ן באזור הזיכיון לתקופה של 3 חודשים.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי הסכם הזיכיון בין הצדדים נכרת לפני 30 שנה לתקופה בלתי קצובה, אולם משהודיעה המבקשת למשיב בפרק זמן סביר מראש (32 חודשים) על הפסקת הסכם הזכיינות הופסק ההסכם כדין.

לדברי אנגלו סכסון, המשך השימוש שעושה המשיב בשם אנגלו סכסון ובסימני המסחר שלה לאחר מהווה פגיעה בקניינה, התעשרות שלא כדין והתנהגות בחוסר תום לב מצד המשיב.


אנגלו סכסון טוענת כי אם ימשיך בלום לעשות שימוש בסימני המסחר והשירות שלה עלול הדבר להביא להטעיית הציבור ולפגיעה חמורה במוניטין הקשור לסימני המסחר והשירות שלה ובשמה הטוב. הבקשה הועברה לתגובתו של בלום בתוך 7 ימים.

אנגלו סכסון גם מבקשת לאחד את הדיון אם תביעתו של בלום נגדה להצהיר כי היא אינה רשאית להפסיק ו/או לבטל את הסכם הזכיינות. עוד הגישה בקשה לאפשר לה להגיש נגד בלום תביעה כספית לאחר התגבשות מלוא נזקיה.

בתיק העיקרי מבקשת אנגלו סכסון מבית המשפט להצהיר כי הסכם הזכיינות הופסק כדין על-ידה החל ב-1 בינואר 2005 (ה"פ 1427/05).