בטרם אושרה המכירה לשופרסל: רשת ניו-פארם תפתח 10 סניפים חדשים

בטרם אושרה המכירה לשופרסל: רשת ניו-פארם תפתח 10 סניפים חדשים

רשת ניו-פארם, שבבעלות חברת ישאל, תפתח עשרה סניפים חדשים בחמשת החודשים הקרובים, זאת בעודה ממתינה לאישור עסקת המכירה של 50% לרשת שופרסל.


ניו-פארם תשקיע בפיתוח הסניפים החדשים 15 מיליון שקל. עד חודש יולי 2006 הרשת תתרחב לפריסה של 50 סניפים ברחבי הארץ.


מוטי כהן, מנכ"ל רשת ניו-פארם, אמר כי הסניפים החדשים ממוקמים במרכזי קניות בולטים ברחבי הארץ, כולל מספר סניפים חדשים במרכזי קניות במגזר הערבי.


נזכיר, כי ביולי 2005, רכשה חברת ישאל אמלט השקעות מקבוצת קמ"ן אחזקות שבשליטת איש העסקים רוני אלרואי, את ניו-פארם, ב-87 מיליון שקל. חברת ישאל, הינה חברת השקעות הפועלת לאיתור השקעות בחברות תעשייה, טכנולוגיה, מסחר ושירותים.


לאחרונה מונה מוטי כהן, מייסד אנרג'י ומנכ"ל עלית אנרג'י, לתפקיד מנכ"ל ניו-פארם. זאת במקום ירון דור, שמונה כמנהל השיווק של רשת שופרסל, שחתמה על עסקה לרכישת 50% מניו-פארם. עסקה זו, שגורמים רבים בתחום הקמעונאות מנסים לטרפד, עדיין לא אושרה על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן.


סופר-פארם, הרשת הגדולה בארץ בתחום הפארם, הגישה לאחרונה לרשות ההגבלים העסקיים חוות דעת שמיועדת לתקף את הטענה לפיה עסקת הרכישה של ניו-פארם על-ידי שופרסל תפגע בתחרות בשוק.


לטענתה, המיזוג יגדיל את מידת הריכוזיות בשוק באופן משמעותי, וכי המיזוג הוא אנטי-תחרותי ואשר על כן אין לאשר אותו.


מעבר לשאלת הריכוזיות, הצביעה סופר-פארם בחוות הדעת על חששות ספציפיים לפגיעת המיזוג בין שופרסל לניו-פארם בתחרות. היא הצביעה על כך שהמיזוג עלול להביא לעליית מחירים בשווקים הרלוונטיים במישרין, במיוחד במרכזי הערים ובשכונות, וכן לעלייה משמעותית בכוח הקנייה של שופרסל, אשר עלולה מצידה לפגוע בעקיפין בתחרות ובצרכנים.


בחוות הדעת צוין, כי התחרות בין רשתות הסופרמרקטים ורשתות הפארמים מתקיימת לא רק בתחום מוצרי ה-near foodאלא גם בתחום התרופות על-פי מרשם רופא. תחרות זו מקורה בעובדה ששופרסל ורשת הרבוע הכחול מפעילות בחלק מהחנויות שלהן בתי מרקחת, אשר מוכרים תרופות על-פי מרשם רופא.


שופרסל מפעילה בסניפי שופרסל דיל ובסניפי קוסמוס, 21 בתי מרקחת תחת המותג "היפר פארם". רשת הריבוע הכחול מצידה מפעילה 15 בתי מרקחת, כאשר 14 מתוכם ממוקמים בעיקר בסניפי מגה.


80% מסך המוצרים הנמכרים בסופר-פארם, מוצעים למכירה גם ברשתות הסופרמרקטים הגדולות.