ביהמ"ש: נטו לא תוכל להשתמש בשם המותג 'פיצה מטר'

ביהמ"ש: נטו לא תוכל להשתמש בשם המותג 'פיצה מטר'

קבוצת נטו לא תוכל תוכל למכור פיצות קפואות תחת המותג פיצה מטר. כך קבע שופט בית המשפט המחוזי בת"א, יהודה זפט, לאחר שקיבל את בקשת חברת י.ד.א.י החזקות, בעלי השליטה ברשת מסעדות "פיצה מטר", להוציא צו מניעה כנגד שלושת האופים מקבוצת נטו שביקשה למכור פיצות קפואות תחת שם המותג.


הסיפור החל לאחר שלפני חצי שנה הודיעה קבוצת נטו כי קיבלה באוקטובר 2004 את הזכיון לשימוש במותג פיצה מטר תחת פעילות חברת שלושת האופים, ותתחיל לשווק פיצות קפואות ביתיות לשוק הקמעונאי. בעקבות זאת פנתה י. ד.א.י החזקות לבית המשפט בבקשה למנוע משלושת האופים להשתמש בשם המותג.


לתביעה שהוגשה באוגוסט 2005, צורפה חוות דעתו המקצועית של הכלכלן מיכאל תבור, בה הוא העריך את שווי המותג "פיצה מטר" ב-20 מיליון שקל. כמו כן נטען בתביעה כי הפגיעה הנאמדת במקרה של מכירת פיצות קפואות תוך שימוש בסימן המסחרי של פיצה מטר עשוי להגיע ל-12 מיליון שקל.


בפסק הדין ציין השופט זפט, כי "השימוש בסימן התובעת ובאריזה זהה בצורתה ובגווניה לסימן המבקשת נועד לטעת בלב הצרכן את האמונה בדבר היות הפיצה הקפואה של הנתבעת מוצר המיוצר על ידי התובעת, וניתן להניח במידה גדולה של וודאות, שההטעיה אכן תצלח." בית המשפט את שלושת האופים בתשלום הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 30 אלף שקל.