בעלים חדשים לבורגראנצ'

בעלים חדשים לבורגראנצ'

עיסקת פז-חושינסקי הושלמה אמש והחל מהבוקר נמצאת רשת בורגראנץ' בשליטת איש העסקים יוסי חושינסקי, מבעלי טיב-טעם.
חושינסקי רכש את רשת המזון המהיר מחברת הדלק פז תמורת 6 מיליון דולר במזומן ועוד 6 מיליון דולר בעתיד, אם מכירות הרשת יעמדו ביעדים שיפורטו עם השלמת העיסקה אמר חושינסקי כי בכוונתו לבצע שינויים משמעותיים בחברה. "בורגראנץ' היא אחד מעשרת מותגי המזון הישראליים המובילים במדינה והיא טרם אמרה את המילה האחרונה בשוק המזון המהיר. במסגרת הבעלות החדשה, החברה תשנה פניה על מנת שתעצים ותחדש את יכולותיה התחרותיות", אמר חושינסקי.


לדבריו, במהלך השנה הקרובה מתכננת החברה לפתוח סניפים חדשים ולהתחיל בביצוע השקעות משמעותיות במסגרת תוכנית השקעות ארוכת טווח שתגובש בקרוב. חושינסקי ביקש מהנהלת החברה בראשות היו"ר אבי חפץ והמנכ"ל שמוליק אפל להמשיך בתפקידם.


בעבר היה חושינסקי אחד המייסדים והשותפים, ביחד עם בנק לאומי, בפארק העסקים "אירפורט סיטי" , ששטחו למעלה מחצי מיליון מטר, בסמוך לשדה התעופה בן גוריון.


לדברי מנכ"ל פז, מודי בן ש"ך, ההחלטה למכור את בורגראנץ' נובעת מהצורך האסטרטגי של פז להתמקד בעסקי הליבה, הכוללים פעילויות קמעונאיות המתרכזים בתוך מתחמי תחנות הדלק ולאור ההכרה בצרכיה של בורגראנץ'. בורגראנץ' מתמודדת בשוק המזון התחרותי המאופיין במרווחים קטנים, המחייבים ניהול יצירתי, תחרותי ויעיל, על פני שיטת ניהול של תאגיד גדול כמו פז.


שתי הרשתות – טיב-טעם ובורגראנץ' – שוקלות שיתופי פעולה ביניהן, ובין היתר נבחנת האפשרות לפתוח דוכנים של בורגר ראנץ' בתוך סניפי טיב טעם.


פז, שנמצאת בשליטת צדיק בינו, בעל השליטה בבנק הבינלאומי, ניסתה למכור את בורגראנץ' מזה זמן רב. בשנת 2004 נחתם הסכם עקרונות למיזוג בין בורגראנץ' לבורגר קינג, אך ההסכם לא קיבל את אישור הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים דרור שטרום, ולכן לא יצא לפועל.