איתי פת-יה, BIZPORTAL

קבוצת האפנה בריל הציגה רווח שנתי מתואם ברמת שיא של 50 מיליון שקל וצמחה כ-28% לרמת הכנסות של 550 מיליון שקל. שיעור הרווח היה כ-9% מהמחזור. אחרי שמספר הסניפים בכלל הפעילות ירד, ושתי רשתות בלבד פתחו סניפים חדשים אשתקד, אומר עתה היו"ר שחר תורג'מן בראיוןTV לביזפורטל "סגרנו את הסניפים שדיממו. נחזור להתרחב והשנה נפתח 10-14 חנויות".

בסמוך לקיום הראיון דיווחה החברה על אירוע פישינג, במסגרתו גורם עוין התחזה לנציג של טימברלנד, שלבריל יש זיכיון מקומי שלה, וביקש לשנות את פרטי החשבון אליו מעבירה בריל תשלומים. הגורמים הרלוונטיים בבריל נענו לבקשה וכך הועברו 674 אלף דולר. "השגרה שנהוגה עד היום היא שכששותף שלנו מהמותגים העולמיים מבקש לשנות את חשבון הבנק אליו בריל מעבירה כספים, מצליבים את הבקשה הזו בשיחת טלפון יזומה. את זה לא עשינו ואנחנו מפיקים לקחים", השיב על כך תורג'מן. "נראה על פניו שהצלחנו לעצור את זה. הסכום הועבר לחשבון המתחזה, אבל נראה שלא נמשך משם. זה מרגיז, מעצבן ויש כאן מקום להפיק לקחים – אך זה רחוק מאירוע כופרה או סייבר". 

החברה ירדה מהפעלה עצמית של 16 חנויות ב-2020 ל-4 בלבד ב-2021. "יש לנו מודל פחות מוכר בשוק של זכיינות תפעולית – לא מלאה", הוא מסביר. "העברנו את הניהול לזכיינים, אך הם לא קונים את הזיכיון ולא את הסחורה ואינם משלמים דמי שכירות, דמי ניהול וארנונה. הזכיינים גם אינם מתמחרים את הסחורה או עוסקים בשיווק – אלא רק במכירת הסחורה, כשעליהם לגייס לכך כח אדם בעצמם. כך לזכיינים יש מוטיבציה מאד גבוהה כי הם מקבלים עמלה מהמחזור".

לגבי אתר הסחר שברצונם להקים עם ערוץ רשת 13 שיקבל 25% מהבעלות תמורת פרסום בשווי גבוה מ-30 מיליון שקל משך 5-6 שנים, ציין תורג'מן "לכל שחקן ריטייל שמכבד את עצמו צריך להיות לצד רצפת מכירות חזקה גם אתר סחר. החלטנו עם רשת להקים אתר אחוד בו נמכור את כל המותגים שלנו. ב-Step In של חברת הבת שלנו אס.בי.אן כיום נמכרים רק מותגי נאוטיקה, אמפוריום וטימברלנד".

כשנשאל על מגזר סופר ברנדס שכולל את חלק ממותגי הנעליים והתיקים ביבוא, השיב שהוא מעריך שאחרי שהעבירו את מגזר סופר ברנדס לרווח, אחרי הפסד ב-2020 וגם ב-2019, "נמשיך להרוויח בו והרווחיות גם תשתפר".

עוד ענה לנו על תכניות ההתרחבות במותגים חדשים כי "אפנת ספורט מעניינת אותנו, לאו דווקא הנעלה. צריך להגיד ביושר שהמותגים החזקים בתחום כבר מצויים אצל פוקס +0.08% . נרצה להביא מותגים שלא קיימים בארץ וכשיהיה על מה לדווח נעשה זאת. "בחוזים החדשים עם השותפים שלנו סיכמנו שנייצר בעצמנו חלק מהקולקציה בפיקוח המותג הבינלאומי. כך נוכל לקלוע יותר טוב לטעם הלקוח המקומי. נוסף על כך נוכל בתוך הסגמנטים הקיימים להרחיב את מכירות ההלבשה התחתונה, האביזרים ועוד".

כמו כן שאלנו את תורג'מן על המעבר לחוזי שכירות לפי אחוזים מהפדיון, ועל כך ענה כי "זה נכון שאם אתה צומח תשלום דמי שכירות כאחוז מהפדיון יכול להרע את מצבך. לא נעים לומר, אבל מרבית החוזים מול חברות הנדל"ן המניב נעשים לפי הגבוה מבניהם – סכום קבוע או אחוזים מהפדיון. אם הצלחנו להפרד מסעיף הסכום הקבוע ולהצמד למחזור, זה אומר שאם עלינו במחזור אנחנו משלמים סכום גבוה שגם ככה היינו משלמים קודם, ובאותו זמן אם חלילה אם ירדנו במחזורים לפחות לא נהיה בהוצאה קבועה אלא משתנה. לדעתי זה נכון לנו להיות שם"

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן