ב-H&O מרוצים מעלייה של 11% במכירות ומרווח נקי של 7.2 מיליון שקל: חילקו בונוסים בסך 1.5 מיליון שקל |
||
The Marker | ||
יצרנית האופנה H&O הודיעה היום כי מכירותיה ברבעון האחרון של 2005 עלו בכ-9% והסתכמו ב-113 מיליון שקל, וכי הרווח התפעולי של החברה (לפני הוצאות מימון) עלה ב-17% ל-10 מיליון שקל. בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של 10 מיליון שקל לעומת 5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. המכירות בכל 2005 צמחו ב-11% ל-370 מיליון שקל, והרווח התפעולי (לפני הוצאות ממון) פחת ב-2% והסתכם ב-9.8 מיליון שקל. בשורה התחתונה, מדווחת H&O כי רווחיה ב-2005 הסתכמו ב-7.2 מיליון שקל, לעומת 4.5 מיליון שקל ב-2004 ו-2.3 מיליון שקל ב-2003. מהחברה נמסר כי מדובר בשנה המוצלחת ביותר בתולדותיה, וכי זו השנה השלישית ברציפות בה היא מציגה רווח. לראשונה מאז הוקמה, תחלק H&O דיווידנד בהיקף של 2.66 מיליון שקל. מקור העלייה במחזור המכירות מיוחס לפתיחת 3 חנויות חדשות, וכן עלייה במכירות בחנויות הקיימות מעל לשנה. הרווח התפעולי פחת בשל הוצאות הנהלה וכלליות חד פעמיות, וכן בשל העובדה שהחנויות החדשות שנפתחו אמנם הגדילו את מחזור המכירות – אולם עדיין אינן תורמות באופן משמעותי לרווח התפעולי. הוצאות ההנהלה והכלליות (שהסתכמו השנה ב-18.6 מיליון שקל) כוללות גם בונוסים בהיקף של 1.5 מיליון שקל, שלפי הדו"ח, ניתנו "לנוכח הרווח השנתי והשיפור בתוצאות הפעילות שהושגו בחברה ב-2005, ולנוכח תרומת עובדי החברה ומנהליה לתוצאות אלה". הוצאה נוספת שכללו בסעיף זה, היא הפרשה חד פעמית של 712 אלף שקל בגין חובות קלאבמרקט שקרסה, ובגין הוצאות רישום הנפקה שלא יצאה לפועל. ב-H&O מתרכזים יותר בתחום ההלבשה והאופנה, שתרם 76% מההכנסות, לעומת תחום ההנעלה שתרם 9% ותחום הקוסמטיקה שתרם 15%. תחום הקוסמטיקה מצטייר כבעל שולי הרווח הגבוהים ביותר, שכן הוא תרם רווח תפעולי של 3.3 מיליון שקל על הכנסות של 55 מיליון שקל (6%), לעומת תחום ההלבשה שתרם רווח תפעולי 11.4 מיליון שקל על הכנסות של 281.4 מיליון שקל (3.9%). תחום ההנעלה גרר הפסד תפעולי של 4.9 מיליון שקל על הכנסות של 34 מיליון שקל. בין האירועים המשפיעים על מחזור המכירות, מציינים בחברה את הזכייה בחוזה מול המשטרה ושירות בתי הסוהר, שתרם לתחום ההלבשה ולמגזר ההנעלה. החל מ-2003 מוכרת H&O נעליים של ספק המתמחה גם בייצור, יבוא ושיווק, והוא מספק את הסחורה בתנאי משגור (קונסיגנציה) ואף מסייע להפעיל את מחלקות ההנעלה ברשת. בחברה מציינים כי הם ממשיכים לפעול בתחום למרות ההפסדים התפעוליים שנגרמים, וזאת מתוך ציפייה כי קיומן של מחלקות הנעלה יגביר את כמות הלקוחות שיכנסו לחנויות. כמו כן, מחוייבת החברה להמשיך ולספק נעליים למשטרה ולשירות בתי הסוהר. עם זאת, מציינים שם שאין ודאות כי החברה אכן תצליח להקטין את ההפסדים או לעבור להציג רווחיות תפעולית בתחום. יו"ר החברה, ד"ר ישראל פלג, אף ציין כי ב-2005 חל גידול של 10% במספר חברי מועדון הלקוחות של החברה, והוא מסתכם ב-241 אלף איש. לדבריו, סך הקניות שמבצעים חברי המועדון מסתכם ב-55% ממחזור המכירות הכולל של הרשת. בשבועות האחרונים החליטה החברה שאת הקמפיין הקרוב תחזור להוביל הדוגמנית והשחקנית גלית גוטמן, הנחשבת לדבריו ל"סופר-מודל" הישראלית. |
ב-H&O מרוצים מעלייה של 11% במכירות ומרווח נקי של 7.2 מיליון שקל: חילקו בונוסים בסך 1.5 מיליון שקל
14 בפברואר 2006
X