נווית זומר, ynet

הצרפתים באים: אחרי רשת המאפיות "קייזר מייזון" של האופה הצרפתי המפורסם אריק קייזר מגיעה לישראל "קולומבוס" – רשת בתי הקפה הגדולה ביותר בצרפת (יותר מסטארבקס). הרשת נוסדה ב-1994 ומאז ידועה במאפינס מתוצרתה – כ-80 סוגים שונים – שהפכו אותה לחברה עם מחזור מכירות שנתי של 100 מיליון אירו.

הרשת מפעילה 200 בתי קפה בצרפת ועוד עשרות סניפים באמירויות השונות, בחריין, ערב הסעודית, מרוקו, ועוד. בנוסף יש סניפים בבלגיה, פולין ויפן ובקרוב גם בקנדה. הרשת נמצאת בבעלות פרטית של המנכ"ל ניקולה רישה ושותפים.

למרות שפריז היא בירת הקרואסונים ולא המאפינס, בקולומבוס טוענים כי מדובר במאפינס בגרסה צרפתית, שהמתכון שלהם משלב את עוגיות מדלן המפורסמות ועוגיות פיננסייר. המאפינס משווקים בשלל טעמים ומילויים (בארץ יהיה גם מאפינס חלווה), והרשת מתגאה גם בקפה איכותי – הן בסניפים והן בליין קפסולות מצליח שנמכר גם בסופרים בצרפת. לישראל, אגב, הוכנה תערובת קפה נוספת וחזקה יותר.

בית הקפה הראשון בארץ ייפתח מיד לאחר החגים, ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, מול גן מאיר. את הזיכיון לישראל ולגדה המערבית קיבל איש העסקים סרג' בואנו (61), יליד פריז שמתגורר בנווה צדק וחי על קו פריז-ת"א. בואנו מחזיק ב-55% ממניות הקבוצה בישראל, כשגם קולומבוס הבינלאומית נכנסה כשותפה ומחזיקה ב-10%. היתרה בבעלות אנשי עסקים מצרפת, חלקם עולים חדשים לישראל. בתו של בואנו, שאנון, תהיה אחראית על המיתוג והשיווק. הסניף הבא אמור להיפתח בשדרות רוטשילד, ליד המכון הצרפתי.

אתה לא חושש לפתוח רשת בתי קפה בשיא משבר הקורונה, כשעסקי ההסעדה קורסים?
בואנו: "יש לנו מטרות גדולות, הזיכיון הוא גם לגדה המערבית ואנחנו מתכננים לפתוח גם סניף ברמאללה. אחד השותפים הצרפתים שלנו הוא אדריאן אקרון, מוסלמי, מנכ"ל הרשת בפריז וזכיין של שלושה סניפים במרסיי. הקורונה לא תעצור אותנו, גם 'קייזר מייזון' פתחו עכשיו בארץ ולא פחדו. אנחנו עובדים כבר שנה על התוכנית בארץ, ואתה לא משנה תוכניות בכל פעם שמשהו קורה. בשנה הקרובה נפתח שמונה סניפים בת"א ואז נמכור זיכיונות לכל הארץ. הבנקים בארץ לא עוזרים, ולכן אנחנו נהיה הגוף המלווה – נממן לזכיינים את עלות ההקמה".

היה כבר ניסיון לאזרח אייקון צרפתי כמו "פושון" בישראל, שנכשל.
"פושון לא הצליח בארץ כי הוא הגיע 100% צרפתי ובמחירים גבוהים. אנחנו מביאים איכות צרפתית אבל ביצענו התאמות לארץ, המחירים שלנו נמוכים, והתפריט מותאם לחיך הישראלי".
אווירה של סלון
בצרפת הרשת פופולרית בקרב קהל צעיר, תוך הקפדה על עיצוב ואווירה של בית קפה שכונתי (עם תשתית לעבודה מהמקום בפינות ישיבה שמזכירות סלון ביתי) ודגש על חומרי גלם בסחר הוגן ועל תרומה לקהילה. פרט למאפינס, בתפריט יהיו סלטים וכריכים שנעשים במקום – ויש גם תפריט טבעוני. המחירים נגישים: המנה הכי יקרה בתפריט היא סלט ב-49 שקל. קפה הפוך קטן יעלה לכם 10 שקלים ומאפין 18 שקל.

"אנחנו כבר פעילים במזרח התיכון", אומר המנכ"ל והבעלים ניקולה רישה, בראיון זום שערכנו עימו מפריז, "וכשסרג', שאני מכיר שנים, שאל אותי אם אני מוכן לפתוח בת"א אמרתי ישר כן – למרות שאתם שוק תחרותי עם הרבה בתי קפה. הייתי בישראל לראשונה בפברואר והתאהבתי".
וביקרת פה בבתי קפה?
רישה: "כן, אהבתי את בתי הקפה הקטנים המיוחדים – בעיקר בשוק מחנה יהודה".
מה התוכניות שלכם לגבי ישראל?
"אנחנו מתכננים תוך חמש שנים 200 סניפים בישראל בשיטת הזכיינות".
אתם מתכוונים להיות ארומה החדשה?
"ראיתי את ארומה, אנחנו שונים מהם. אין בהם אווירה מיוחדת. אנחנו מביאים את הרוח הצרפתית, אנחנו יודעים לעשות שיווק להמונים אבל עם אווירה של בית קפה שכונתי".
איך הרשת עברה את הקורונה?
"בסגר היה קשה, אבל מאז שפתחו המכירות זינקו. אנשים חזרו לבתי הקפה, והביצועים שלנו היו טובים משל המתחרים. ירדנו רק 5% מהמחזור בהשוואה לשנה שעברה".

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.