גולן חזני, כלכליסט

עוד לפני שחתם על העסקה לרכישת גולף, מנהל אייזיק דבח, בעל השליטה בדלתא, מגעים למכירת שלוש מהפעילויות של החברה הנרכשת. זאת במסגרת ההיערכות של דלתא לחתימה על הסכם מחייב מול גולף, על רקע המגעים בין הצדדים שנחשפו ב"כלכליסט" בפברואר.

דלתא מותגים (ישראל), החברה־הבת של דלתא גליל, הציעה לרכוש את גולף בעסקת מיזוג משולש הופכי תמורת 450 מיליון שקל ולמחוק אותה מהבורסה. ההצעה שיקפה, עם פרסומה, פרמיה של 140% על שווי גולף בבורסה והמניה ניתרה ב־70% ביום הפרסום. גולף נסחרת עדיין רחוק מהשווי בעיסקה — 319 מיליון שקל.

שלוש הפעילויות שדלתא מותגים מבקשת למכור הן אינטימה, פולגת/דניאל השטר, וקידס. ככל הידוע מנהל דבח מגעים מול שני גופים מקומיים בתחום הקמעונאות בשאיפה למכור את שלוש הפעילויות כמקשה אחת, תמורת כ־140–150 מיליון שקל. המחיר שדורש דבאח משקף מכפיל של 6.5–7 על ה־Ebitda (רווח תפעולי תזרימי) של שלוש הפעילויות.

רשת אינטימה היא הפעילות הגדולה ביותר עם הכנסות של כ־90 מיליון שקל בשנה. הרשת – להלבשה תחתונה של נשים, היא מתחרה ישירה של דלתא, וסירוב של רשות התחרות לאשר את הרכישה הוא כמעט ודאי לאור העובדה שמדובר בשתיים מהשחקניות הגדולות בתחום היקף המכירות של פולגת עומד על כ־50 מיליון שקל בשנה וקידס היא סוג של מחלקה לבגדי ילדים ברשת גולף אנד קו, הרשת המרכזית של גולף. דבח צפוי להשאיר את רשת גולף קידס, רשת חנויות נפרדות, וימכור רק את פעילות הילדים שפועלת במתכונת חנות בתוך חנות בגולף אנד קו. המגעים מתנהלים גם מול רשתות קמעונאיות שכיום פעילות בתחום ההלבשה וגם כאילו שלא.

המחיר שדורש דבח מתקבל בהבנה אצל הרוכשים הפוטנציאלים מאחר שהוא כולל את המלאי של שלוש החברות.

הפעילות שמעניינת את דבח היא זו של גולף אנד קו, רשת מוצרי הטקסטיל לבית וכלי בית מאחר שבכוונת דלתא מותגים להיכנס לתחום כלי הבית והטקסטיל. גולף מפעילה 141 חנויות בתחום זה עם 912 עובדים, ורשמה ב־2022 הכנסות של 487 מיליון שקל מהן. דבח ישאיר גם את תחום הביגוד שהוא החלק העיקרי של תחום אופנת ההלבשה (כולל את פולגת ואינטימה שיימכרו), שרשם הכנסות של 219 מיליון שקל ב־2022. הפעילות של פולגת, שמוכרת בעיקר חליפות לגברים, איננה בליבת העסקים של דלתא, ודבח לא מעוניין להיכנס אליה.

אם דלתא מותגים תצליח למכור את שלוש הפעילויות היא תחזיר לקופתה כשליש מתמורת הרכישה של גולף. נכון לעכשיו עדיין מנהלת דלתא מותגים בדיקות נאותות בגולף, והעסקה איננה סגורה, כשגם נושא המחיר הסופי בעסקה איננו מוחלט. אם כי ההצעה של דלתא עומדת בעינה נכון לעכשיו, אחרי הארכות שקיבלה לגבי נושא הבלעדיות. העסקה שאמורה להיחתם באה אחרי מספר נסיונות של כלל תעשיות למכור את גולף, החל משנת 2000. החברה הונפקה ב־2006, תחת שליטת נוחי דנקנר ובניהולה של אילנה קאופמן. כיום בתה של קאופמן, ענת בוגנר, מנהלת את דלתא מותגים. השליטה בכלל תעשיות נרכשה ב־2012 בידי לן בלווטניק תמורת 2.3 מיליארד שקל אבל כבר זמן קצר לאחר שרכש את כלל ביקש בלווטניק למכור את החברה תמורת 800 מיליון שקל – ללא הצלחה. בין המתעניינים היתה אז קסטרו וכן דלתא של דבח.

דלתא שמחפשת מנועי צמיחה חדשים, הודיעה במרץ על קבלת הזכיון לייבוא מוצריה של רשת מוצרי הטואלטיקה והטיפוח באת' אנד בודי וורקס. בנוסף, תקים השנה דלתא סניפים לרשת ויקטוריה'ס סיקרט בזכיינות.

מדלתא לא נמסרה תגובה.

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן