"ד"ר בייבי" – רשת חדשה למוצרי תינוקות

"ד"ר בייבי" - רשת חדשה למוצרי תינוקות

בי קמעונאות מקבוצת אלון, פותחת רשת חנויות לתינוקות תחת המותג "ד"ר בייבי". בכוונת החברה לפתוח רשת בת 12 סניפים בתוך חצי שנה. חלק מהסניפים יקומו במקום סניפי רשת רב קט וחלק במיקומים חדשים שהחברה שכרה.



פתיחת רשת ד"ר בייבי היא חלק מיישום האסטרטגיה של יו"ר קבוצת אלון, דודי וייסמן, בדבר הרחבת העסקים הקמעונאיים של הקבוצה. בשנה האחרונה רכשה קבוצת אלון את השליטה בחברות ורדינון ונעמן פורצלן. כיום, מלבד הרבוע הכחול, חולשת הקבוצה על כפר השעשועים, ששת, הכל בדולר, רב קט, נעמן פורצלן ו-ורדינון, שיחד כוללות 235 חנויות קמעונאיות.



מדובר למעשה ברשת שתציע ציוד כולל לתינוקות לרבות מיטות תינוק, שידות, עגלות, כסאות בטיחות, צעצועים, ביגוד לתינוקות, מוצרי טיפוח וטואלטיקה. כלל המוצרים שיימכרו ברשת הם של המותג ד"ר בייבי.



הסניפים הראשונים של הרשת החדשה נפתחו באחרונה בסכנין (500 מ"ר), בקניון האחים ישראל בירושלים (1,000 מ"ר) ובצומת הקריות (1,000 מ"ר).


 


במהלך ינואר, תפתח הרשת סניפים בראשון-לציון (1,000 מ"ר), בבאר-שבע (1,200 מ"ר) וקניון הסיטי באשדוד (500 מ"ר). בהמשך יפתחו סניפים גם בשילת-מודיעין (1,400 מ"ר), במרכז הקונגרסים בחיפה (1,000 מ"ר), בעפולה (650 מ"ר) ובמיקומים נוספים.



כיום משווקת בי קמעונאות את מוצרי ד"ר בייבי לכ-150 נקודות מכירה ומחזור מכירות המותג עומד על 72 מיליון שקל בשנה. לדברי מנכ"ל ד"ר בייבי, אריק איילון, למרות הקמת הרשת החדשה, אין לחברה כל כוונה לסגור את רשת רב קט או להפסיק את מכירת מוצרי ד"ר בייבי לחנויות פרטיות.


 


"רשת ד"ר בייבי תפעל לצדה של רשת רב קט. אני חושב שיש מקום לשתי הרשתות בשוק המתפתח. יתרה מכך, יש לנו כוונה לחזק הן את רשת רב קט והן את המכירות בחנויות הפרטיות שתופסות נתח לא קטן מהשוק", אומר איילון.



יצוין שרשת רב-קט מונה היום 20 סניפים בפריסה ארצית. כל סניפי הרשת פועלים בזכיינות ומחזור מכירותיה השנתי עומד על כ-80 מיליון שקל.



שוק מוצרי התינוקות נאמד היום בכ-800 מיליון שקל. השחקנית עם הפריסה הרחבה ביותר בשוק היא רשת שילב, המונה 41 סניפים. רשת נוספת שצומחת בשנים האחרונות היא מוצצים המונה היום 6 סניפים.



בהתייחס לבידול שיהיה לרשת ד"ר בייבי, אומר איילון: "אין היום אף שחקן בשוק המשווק כסאות בטיחות עם תו תקן, להוציא את המותג ד"ר בייבי. כסאות הבטיחות המשווקים היום בשוק נושאים רק אישור של מכון התקנים. שנית, עגלות התינוקות של ד"ר בייבי הן באיכות גבוהה ומותאמות לשוק הישראלי.


 


הרשת תשווק 26 דגמים שונים של עגלות עם טווח מחירים שנע בין 499 שקל ל-4,000 שקל. פרט לכך, המותג ד"ר בייבי הפך להיות המותג המועדף על הסלב בארץ כמו שירז טל, מלי לוי, שלי חזן, שמעון גרשון, יניב קטן, לוסי דובנצ'יק, יוסי בניון שאפילו נוסע עם עגלת ד"ר בייבי ברחובות אנגליה".