'היליס' גם בהלבשה ובאקססוריז

'היליס' גם בהלבשה ובאקססוריז

כשנה לאחר שהושק בארץ, מתרחב מותג הנעליים המתגלגלות היליס (HEELYS) גם לתחום ההלבשה והאקססוריז. יבואנית המותג בישראל, חברת דיפרנט מיינד, החלה לייבא לארץ חולצות, תיקים, כובעים וציוד מיגון לסקייטרים, כגון קסדות ומגני ברכיים. 
 


ל"כלכליסט" נודע, כי החברה בישראל תסיים את שנת הפעילות הראשונה עם מחזור מכירות של מיליון דולר. בשנה זו החל המותג להתבסס בארץ, הוקם מערך הפצה, והנעליים הוצבו ברשתות הספורט ורטהיימר ובלו בירד ובחנויות גלישה. כיום נמצאות הנעליים עם הגלגלים, הנמכרות ב-450-600 שקל, ב-70 נקודות מכירה. עד סוף השנה מצפים בחברה להתרחב ל-100 נקודות מכירה ובתוך שלוש שנים למכירות של כ-70 אלף זוגות נעליים. 
 
"בקרוב ניכנס לחנות הספורט בדיוטי פרי, ואנחנו מנהלים מו"מ מתקדם גם עם רשתות גלישה נוספות", אמרה ל"כלכליסט" ענבל אלוני-אופיר, שותפה בדיפרנט מיינד וממונה על תחום השיווק. 
 
מוצר הדגל של החברה הושק לראשונה ב-2001 בארצות הברית, אבל בשנים האחרונות כוחו נחלש, הצמיחה נעצרה והרווחים ירדו. בשל כך החלה עכשיו החברה האמריקאית להתרחב לתחומים נוספים. 
 
"זה המצב שאנו לא רוצים להגיע אליו בישראל", מסבירה אלוני-אופיר את הסיבה להשקת אקססוריז ולכניסה לתחומים נוספים בשלב מוקדם בישראל, עוד לפני שהמותג התבסס דיו בקרב קהל היעד. "אנחנו רוצים להגיע לצמיחה מהירה ולהפוך אותו למותג גלישה. המוצרים הנלווים אינם מקור הרווח הראשוני, אבל אנחנו רוצים לבסס פה מותג אופנה שבעוד שלוש שנים, כאשר מכירות הנעליים יהיו בסטגנציה, כבר יהיה חזק ולא יישען רק על מוצר אחד".

לדבריה, זו גם היתה נקודת החולשה של חברת קרוקס שהתבססה במשך כמה שנים על מוצר אחד בלבד. "בניגוד לקרוקס, היליס הוא מותג מתחום ספורט האקסטרים, שמתפתח בארץ ובעולם". 
 


בספטמבר צפויה החברה לצאת בקמפיין חסויות בטלוויזיה ובפעילות אינטרנט באתרי ילדים ונוער. "המוצר מיועד לבני 9-15, וכאשר הם רוצים מוצר כלשהו, הם לרוב מקבלים אותו. כך זה חוסך מאיתנו לפנות להורים ומאפשר להתמקד בפנייה לילדים", אומרת אלוני-אופיר.

האם יש כוונה להקים חנויות קונספט של המותג?
 
"בעולם אין למותג חנויות קונספט. קיבלנו פנייה מקמעונאי פרטי שרצה לפתוח פה חנות, אבל הרגשנו שזה לא נכון עדיין כיוון שתמהיל המוצרים שלנו מוגבל". 
 
בעולם משווקת החברה גם נעליים ללא גלגלים. יש כוונה להביאן לארץ?
 
"נבחנת האפשרות להכניס אותן לליין המוצרים בארץ, עם זאת, לא גיבשנו החלטה סופית בעניין כי עדיין מוקדם מבחינתנו להיכנס לתחום נעלי הספורט. נבדוק את החדירה שלהן בעולם, ואז נחליט אם לייבא אותן לישראל. לא בטוח שגם בעולם זו החלטה נכונה להרחיב את המותג לנעלי ספורט".