זכיינית סבארו ישראל עומדת להקים רשת פסטה בר

זכיינית סבארו ישראל עומדת להקים רשת פסטה בר

זכיינית רשת סבארו בישראל עומדת להקים רשת פסטה בר. כך נודע ל"גלובס". החברה תפעיל נקודות פיילוט במספר מיקומים, ובהמשך תבנה תכנית פיתוח שתיגזר מביצועי הפיילוט.


כיום, עשר שנים לאחר חדירתה לשוק הישראלי, מפעילה סבארו 25 סניפים, רובם עברו למודל של זכיינות משנה. הבעלות על סבארו נמצאת בידי קבוצת אנשי העסקים דני ורנר, אמנון ברזילי ויוחאי פלג.

בקונספט החדש, שייקרא "פסטה בר", יופעל מטבח פתוח שבו יכין הטבח את המנה במקום על פי בחירת הלקוח מבין אפשרויות הפסטות והרטבים שיוצב על הדלפק.

המהלך נועד להגדיל את מעגל צרכני הרשת תוך פזילה לקהל גבוה של אנשי עסקים שמעוניין במנות משודרגות.


התכנית היא הקמת נקודות מכירה לא גדולות בקניונים, מתוך הנחה שכל נקודה כזו עשויה להגדיל את המכירות בכ-20% בהשוואה לפדיון הממוצע ברשת. התמחור ייעשה על בסיס 25-30 שקל למנת פסטה כולל משקה.


בארץ פועלות מספר מסעדות בקונספט של פסטה ברים. מבחינתה של סבארו זו הזדמנות למתוח את הפעילות בתוך טריטוריה שאינה זרה לה באווירת בר.

לפני מספר חודשים בדקו יזמי סבארו את האפשרות לקחת לידיהם את הניהול של פיצה מטר שנקלעה לקשיים, אולם בית המשפט מכר את הרשת לקבוצה אחרת.


בשנה האחרונה עברה סבארו תהליך של השקעה בשיפור הפן התפעולי והשיווקי, תוך השקת מוצרים חדשים. לפני כשנה פתחה סברו סניף ראשון המבוסס על תפריט בשרי בעזריאלי, תוך בניית תפריט המבוסס על מזון מהיר איטלקי.


בעקבות ביצועי סניף זה ששימש כפיילוט הוחלט להקים מסעדה בשרית נוספת בקניון הנגב בבאר שבע. בתכנון הקמת מסעדות בשריות נוספות. בנוסף, שונה מודל הבעלות על הסניפים. זכיינים חדשים הצטרפו לרשת ביניהם רפי אלול, ח"כ לשעבר, שקנה את הזיכיון בקניון מלחה בירושלים. כמו כן רכש זיכיון על סניף נוסף משה דדש, לשעבר יו"ר בית"ר ירושלים. זה לא הסתכם בזאת. גם מנהלי סניפים ותיקים ברשת נענו לאתגר של רכישת זיכיון להפעלת הסניף שניהלו עד כה כשכירים. כיום כמעט כל הסניפים מופעלים על בסיס זכיינות משנה.


עמיר חסון, מנכ"ל הרשת, אישר ל"גלובס" את הדברים: "המודל החדש מאפשר לנו פריסה מהירה של מסעדות חדשות. התוכנית שלנו לפתוח בין שמונה לעשרה סניפים נוספים על בסיס זכיינות משנה. היתרון השני נעוץ בכך שהוא מאפשר לנו להתמקד בנושא של תפעול ושיווק. את כל המשאבים אנחנו מקדישים לשיפור התפעול והשיווק במקום להשקיע מאמצים בניהול מסעדות בבעלותנו".